|
|
Linje 19: |
Linje 19: |
|
| |
|
| == Metro-stewardens funktion == | | == Metro-stewardens funktion == |
| [[Fil:Metro3.jpg|100px|right]] | | [[Fil:Metro3.jpg|100px|left]] |
| *...at forhindre forekomsten af de mange poledancere i metroen | | *...at forhindre forekomsten af de mange poledancere i metroen |
| *...at tjekke kort og billetter | | *...at tjekke kort og billetter |
Linje 26: |
Linje 26: |
| <references/> | | <references/> |
|
| |
|
| <div style="clear:right">{{Faktaboks|Spademanns undskylder...|...at denne artikel vist nok kørte lidt af sporet....}}</div> | | <div style="clear:all">{{Faktaboks|Spademanns undskylder...|...at denne artikel vist nok kørte lidt af sporet....}}</div> |
|
| |
|
| <fb:share-button class="meta" type="box_count"> | | <fb:share-button class="meta" type="box_count"> |
| [[Kategori:Udvalgte danske jernbanestrækninger]] | | [[Kategori:Udvalgte danske jernbanestrækninger]] |
Versionen fra 29. aug. 2011, 20:38
Københavns Metro er et stykke permanent installationskunst af den kendte installationskunstner Olafùr Eliasson. Metroen blev planlagt og opført i forbindelse med tanken om den ultimative yuppie-ghetto Ørestaden, som forinden var blevet kemisk renset for kolonihaver og Netto-butikker[1].
LÆS OGSÅ OM METROSEKSUALITET...
Historie eller "so ein ding müssen wir auch haben"
Metrobyggeriet kom i stand efter en lang bølge af personpåkørsler, som lammede DSB's S-togs-division. Man opdagede ved en tilfældighed at toge jo ikke behøvede nogle førere efter Ørestadsselskabet havde afholdt en researchtur i Tivolis veteranbiler.
Samtidig vidste man at togene skulle designes så de var totalt uegnede til at dyrke sex i, efter som at den urbane kultur foreskrev at man havde samleje overalt - lige fra Assistens Kirkegård til Tivolis veteranbiler.
De borede tunneler blev udført af Betty Nansen og Liva Weel, som til lejligheden var genopstået som borehoveder men stadig med stærk gennemslagskraft.
Jamen, vil det sige der ikke er nogen togførere
Jo, det kan man godt sige. Man opdagede hos det nydannede Metroselskab, at der fandtes folk man umiddelbart kunne sætte ind som togførere. De gode erfaringer med pokerspillere og soldater, som havde fået deres uddannelse vha. Counter-strike og internettet, gjorde at man hurtigt kunne ansætte nogle sekteriske tilhængere af Microsoft Train Simulator. som idag sidder foran deres egen PC og er lokomotivførere. Der har hidtil ikke været udgifter til kriseterapeuter og der har heller ikke været nogen faglige konflikter, da der stadig er MTS-nørder der gerne vil lave det de hele tiden har lavet.
Metro-stewardens funktion
- ...at forhindre forekomsten af de mange poledancere i metroen
- ...at tjekke kort og billetter
- ...at vække de andre metro-stewarder, som har sovet i toget.
- ↑ Der ligger vist nok en Døgn-Netto i bydelen Vestamager, men man skal godt nok lede efter den.
<fb:share-button class="meta" type="box_count">
Bidragsydere:
Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies.