Versionen fra 23. feb. 2012, 10:45
At reise ere at leve. Var det ikkje for De danske Statsbaners evindelige forsinkelser, havde jeg saaledes aldrich rundet de tohundrede Aar!
DSB, også kendt som de Danske STATS Baner (man skal ligge ekstra tryk på "stat" for understrege at det er statens baner og fandme ikke dine!), er en statsstyret virksomhed, hvis eneste formål er at påstå at de køre toge. I virkeligheden bliver togene kørt af hunde og polakker klædt i hvad med et teknisk udtryk hedder "Dansk-Person Lignede Dragt", det er derfor svært for de fleste at kunne se forskellen.
DSB styrer næsten hele landet (Danmark), men har på det seneste fået modstand fra ukendte krafter langt væk fra. Men da DSB stadig regere i Københavns området, så har de nok folk at irritere.
DSB bruger konstant tid på at finde på undskyldning for deres forskinkelser (som de selv har lavet) og finde nogle at skyde skylden på, for eksempel: Bane Danmark, Arriva m.f.. Det vil være ufatteligt optimistisk at forestiller sig at noget kan blive fikset på tre hundrede år.
Vi holder mere end vi lover !!
DSB = De svenske bananer.
Togsæt (mest lyntogene)
DSB Lyntog - Litra MS
|
|
DSB Lyntog - Litra MB
|
|
DSB Lyntog - Litra MA
|
|
DSB Regionaltog - Litra MR/MRD
|
|
DSB Lyntog - Prototype APO
|
|
DSB Regionaltog - Litra ML
|
|
DSB IC3 - Litra MFA/MFB
|
|
DSB IR4 - Litra ER
|
|
DSB Øresundstog - Litra ET
|
|
Toget som har medført kroniske forsinkelser på kystbanen
|
DSB Desiro - Litra MQ
|
|
DSB IC4 - Litra MG
|
|
DSB's ultimative dødssejler
|
Da det jo er offentlig kendt at IC4 togene slås med store problemer med at komme i fast drift vil vi komme med et lille billigt og velment råd:
MAL DOG DET TOG FUCKIN' RØDT. ERFARINGEN MED RØDE TOG ER RIGTIG, RIGTIG GOD I DSB
Køreplan
Den standser blodet
I gamle dage var DSB også synonymt med et herrehygiejneprodukt som skulle standse blodsudgydelser efter en tømmermands håbløse forsøg på at få ragekniven til at makke ret.
Det blev solgt hos herrefrisører og stod frit fremme til salg for kunder med spastiske lammelser. Senere er de blevet brugt efter forskellige hemmelige aktioner hvor man hurtigt havde brug for at slette sporene.
POLITIETS EFTERRETNINGSTJENESTE siger:
|
|
"Ja, selvfølgelig. Vi vil godt stå ved vores kendskab til DSB."
|
"Vi bekæmper trusler mod den indre sikkerhed og befolkningens tryghed"
|
Den mægtigt komplicerede køreplan for DSB, blev lavet i år 1984 af Georg Jensen. denne køreplan blev kopieret og solgt til andre lande:
Men da ingen af landende havde så meget orden i papirene som i Danmark, blæste planerne ud ad vinduet! (undtagen i Kina, der røg de ind under fru Jørgensens sofa.)
Derfor har vi den eneste køreplan der er tilbage. Denne køreplan lyder:
- København 10:58 -> Hillerød 11:28
- Hillerød 11:28 -> Korsør 18:62
- Korsør 18:62 -> Antarktis 19:03
- Antarktis 19:03 -> Hørmested (den findes faktisk oppe ved siden af Sindal som ligger ved siden af frederikshavn som ligger i nordjylland!) 20:04:56:048:0906
- Hørmested 20:04:56:048:0906 -> København ca. kl. 06:00.
Toge
DSB har stort udvalg af hvad de kalder "toge". Blandt de første var Kimbrertoget og Korstoget.
DSB har for nyligt (eller rettere, ret lang tid siden) bestilt nogle ny italienske toge; IC4 ("I Can't" 4) toge. De er opfølgenderne på de ædder geneiale IC3 (også kendt som "I Can't Dance" togene). På grund af tekniske problemer, har DSB endnu ikke fundet nogle at skyde skylden på, men det kan ske snarest.
Se også
Link
Arkiv over DSBs undskydninger
Bidragsydere: CooperDK, DJ Platon
Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies.