Utallige gange har jeg istedet for Det Du Ikke Vidste været ved at skrive Det Som Ingen Ved! Jeg tror jeg har nået at stoppe mig selv hver gang.
--Daimi sep 3. 2009, 16:26 (UTC)
Jeg skulle lige se hvem som kom først. Men historien er at ham som leverer de herlige personbeskrivelser har ikke vist sig siden. Der er nogle skribenter her som bare kommer ind af døren og leverer et (1) gigantisk cum-shot...og så viser de sig aldrig igen jvnf. f.eks Verdenshistorien...
Det må være rystende for hende/ham at se hvorledes hans/hendes mærkværdige oplæg om forskellige (a)typiske parforhold, er blevet til noget der er godt halvvejs i første sæson, og skrevet med en forvrængende, men dog troværdig (på en måde) og dybt komisk pen.
Det er lige før jeg tror jeg var i biografen at se DSIV, jeg er lidt usikker på om det var dén, eller een som hedder Kandidaten.
--Daimi sep 3. 2009, 17:00 (UTC)
Jeg kan bare huske at Det Onde U var på nippet til udslette det hele. Det er s'gu også noget mærkeligt noget med deres forhold til hår og pels. Senere fandt DJ ud af at det kunne være en parodi på noget fantasy-litteratur, som ligger et godt stykke under min kulturelle horisont. At jeg så personligt finder nye sider af mig selv er jo rart og jeg ville gerne unde andre samme fornøjelse, men der gælder samme som når man skal være sjov. Man er nødt til at skære ind til benet og hvis det ikke er nok så må man jo bare bruge nogle godt brugte klicheer. Jeg synes den sidste blev helt vellykket. Den kvindelige bilsælger som både sælger bil og er i gang med at køre en stakkels pige i døden. Jeg forstiller mig en Ditte Hansen eller Ellen Hillingsøe spille hende.
Haha. Perfekt castet! Er det her tænkt som et tv-film/serie- eller film-manuskript? For så burde man da næsten benytte danske aktørre...
--Daimi sep 3. 2009, 17:43 (UTC)
Der er jo til en hel film, som hedder "Den kvindelige bilsælger". Når fart lige pludselig ikke er et salgsargument træder den kvindelige multi-orgasme i stedet.
--Daimi sep 4. 2009, 13:23 (UTC)
Nu er det jo os der bestemmer på Spademanns. Der kan jo ske det at der dukker en birolle op som der er meget mere kød på - jeg mener hvem fanden går og har bedemænd langt ude i ørkenen som venner (og Cedric og Amardillo - hvad fanden går de rundt og laver til hverdag). Da jeg og Kurtadam prøvede at introducere Bonnie og Blake lavede vi den fejl at lave nogle alt for sort-hvide karakterer som enten var onde eller underdanige. Vi spærrede dem med andre ord inde i langtidsbondagekassen (The Gimp) fra starten. Du kan bare udvikle bilsælgersken. Det er bare lidt svært når soapen handler om parforhold. Er der en mand i bilsælgerskens liv når hun omgiver sig med bøsser på sit arbejde? Det er lidt svært at tro, især da hun stadig er på arbejde, efter No. 1 er gået hjem fra arbejde og på druk. Hun kan være lesbisk, men hvordan fanden ser hendes partner ud?..... Men det er stadig os der bestemmer, så hvis vi have "Den retfærdige Lamborghini-sælgerske" med i endnu et afsnit...så gør vi det!
Bilsælgersken blev meget forsømt i den falliske fase af sit liv, især af faderen som via sit alkoholmisbrug og vellidte status i gastronomimiljøet fjernede meget af det fokus som ellers burde være tilfaldet Ellen. Hun har aldrig kendt sin faktiske moder, og dén person som hun stadig de sjældne gange de ses kalder "mor" er som sådan rar og flink, men det er bare ikke det samme... Alt dette har medført at hun er meget berøringsangst og egentlig har svært ved at lade folk komme hende nær, dette har dog ikke forhindret hende i, at ejakulere sig frem til en god position som bilsælger.
Dog har manglende indgreb fra forældrene under individuations-processen sat sine spor, hvilket har gjort hende til den tilsyneladende forkvaklede sjæl som omgiver sig med homofile undersøtter og som ikke kan finde sig en mand, skønt hun vælter sig i dem, som vi kende den dag i dag.
Jung, Freud og Familiejournalens novelleindslag
Nææ, hun er bare bilsælger. Jeg mener ikke at hun er forkvaklet. Hendes pointe med at kvinder elsker det liv som følger i kølvandet på en prestigebil er pædagogisk forsvarlig. Nike valgte jo ikke Ford-forhandleren eller Toyota-forhandleren. Bøsser og bilsælgere må betragtes som en joke opfundet til at forklare at de ikke tændte på kvindelige seksuelle tilnærmelser. Den var ikke strengt nødvendig. Derimod ånder Nike lettet op fordi hun ser en kvinde og tror den er hjemme. Hvorfor gør hun det? Hendes list tager jo udgangspunkt i hendes egne fordomme om bilsælgere - at det er bar mænd hele bundtet.
Nike er synderen fordi hun først skal ud i en ørken for at forstå bilsælgerens dilemmaer ved at blive fragtet hjem i en kiste. Sex er stadig salgsargumentet, som var det en mand som prøvede at sælge til en mand. Sika mener også at de første 10 år behøver hun kun at bruge sin seksualitet og ikke være saglig. Det er jo derfor at bilsælgersken er spændende. Jeg synes ikke hun er speciel rigid, men jeg kan stadig ikke se hvad der venter hende når hun kommer hjem. Der kunne man sagtens udnytte de fordomme der ligger i en Lamborghini-livsstil og lade hende komme hjem til et kollektiv eller en mor som ernærer sig som prostitueret. Kvindelig ejakulation - lyder spændende. Har set noget på redtube og vidz.dk der ligner (aah det var bare en pige der led af inkontinens). Hvis du vil have lavet en brugersignatur vil jeg godt hjælpe dig med hvordan man laver tidsstempel etc.
Tja. Vi er jo nogle som er blevet flasket op med moderbindinger og faderopgør gennem dansk film de seneste femten års tid. Arven, Festen, Mads Mikkelsen-Pusher, Gaven, Mifunes, Okay osv.
Hvad angår dette stempel har jeg ingen anelse om hvorledes det dur, det ville da være godt at vide. Så kan jeg jo prøve at fifle med det, en dag jeg får lyst og idé.
(Jeg er næsten overbevist over at denne kvindelige ejakulation eksisterer et sted derude...)
--Daimi sep 4. 2009, 21:28 (UTC)
Men hør det er da ikke nogen dårlig ide at lave endnu en road-movie med Ellen Hillingsøe som "Den retfærdige Lamborghini-sælgerske". Så er det noget med at sætte sig ned at beskrive de "øer" hun skal besøge på sin odyssé. Målet er så enten en mand som vil elske hende eller en højere bevidsthedstilstand. Og så er der lige det med bilen. I charlott & charlotte var det en Mercedes Cabriolet skænket af Ove Sprogøe som startede historien for alvor.
Lav et design og skriv så {{{1}}} der hvor datoen skal være.
Åh ja, Charlot og Charlotte... Og Ellen Hllingsø, og Ove Sprogøe som dronning Ingrid... Så vidt jeg erindrer måtte de skifte bil mange gange. Blandt andet på grund af Preben Kristensen som John-Teddy, Isa Holm, Bondo-Baard og Tommy Kenter.
Idéen er så absolut ikke dum, Faster-Ferie! Der kører nogle brudstykker af ddiv rundt i mit sind her for tiden, måske får jeg fæstnet det ned!
--Daimi sep 4. 2009, 21:43 (UTC)
Langt hen ad vejen
Nåmen så må jeg spørge om noget: hvorfor søger direktricen vejen? Hvad er det for en hændelse der får hende til at søge visdommen på vejen. Er det noget Stein Bagger-agtigt noget eller får hun en forudanelse? Er det en bestemt hændelse i den anden ende af kontinentet (der kan man jo altid tage flyveren?). Det var vist det der hed "the point of no return", da jeg havde dansk i latinskolen. Jeg kunne i øvrigt godt tænke mig en Vince Vega-type som altid sidder på lokum når der sker noget afgørende i historien.
Hun skal i hvert fald enten have nogle i hælene eller nå noget vigtigt, så er man sikret fremdrift af en vis art. Og hvis vi skal redefinere roadmovien skal det jo nok ikke være politiet. Et vigtigt aspekt er jo også om hun skal alene afsted. Hvis hun er alene bliver det bådes sværre at lave morsommeligheder og personudvikling. Hun kunne eventuelt være på vej væk fra nogle islændinge og Niels Anders Thorn sammen med Søren Pilmark (men han bruger jo kun tog...), Ulrich Thomsen og kufferten fra Pulp.
Man kunne også lade det referre til forskellige aktuelle begivenheder, klassiske spadistiske artikler og dansk kulturarv. Som du selv siger er vi spademænd jo herre over os selv og derfor uden egentlig ansvar. Hvis det bliver noget lort går vi bare ligesom Vladimir og Kennedy efter "Stjerner uden Hjerner" (nu vi snakker dansk kulturarv) og benægter at det her nogensinde har eksisteret.
Hun kører vel ikke gennem det ganske rige blot for at få et dyt i bamsen. Men det er vel også mærkeligt om hun ved hvad hun leder efter inden hun kører afsted?
--Daimi sep 6. 2009, 19:59 (UTC)
Måske tager hun afsted for at få et dyt i bamsen (af Søren Poppe og Signe Svendsen). Men grundet en masse ting ender hun med at opnå en større forståelse af livet
--Daimi sep 6. 2009, 20:01 (UTC)
Langt hen ad vejen
Det ved jeg ikke. Havde Stein Bagger politiet i hælene i sin egen personlige roadmovie. Jeg mener at en logisk fortsættelse af hendes arrangement med at sende lamborghini-lifestyle-wannabees ud i ørkenen - der må logistikken kikse på et eller andet tidspunkt med fatale konsekvenser (Død tøs). Hun klarer frisag hos retssystemet (Hun fører selv sin sag med de gode talegaver) men følelsen af skyld overmander hende da hun får indsigt i hvem det er hun har slået ihjel.....og konsekvensen bliver et eller andet pilgrimsmål som måske kan give hende den fred hun behøver. Det er så noget psykologisk som sikrer den fremdrift du efterlyser. Det der er roadmoviens rigtige gode styrke er at folk jo altid ender et andet sted end det de havde regnet med.
I øvrigt kan vi godt art-directe den her så meget så det ligner enhver anden filmpremiere med flashbanner, kendte skuespillere på rollelisten, henvisning til digital pamflet lavet i DTP-program. En af hypets hemmeligheder ligger mange gange i den seriøsitet man kan se i markedsføringen så vi i bedste fald kunne få kendte mennesker til at dukke op til en premiere på en film som ikke findes. Det er helt hundrede at vi inviterer den kendte jetset-dronning - hun bliver ikke inviteret så meget længere.