Jamen det er jo bedårende!!!Helt rigtigt set med en kvindelig anklager. Faster Fnat sidder lige i fissen på hende. Det er jo i virkeligheden her i retssalen at Jessicka begår hybris og som er grunden til at hun ikke kan fortsætte sit hekseagtige forehavende.
Tack. Jeg havde en tanke med at hun skulle konfronteres med noget af det svineri hun fik spasset ud i senhalvfemserne. Men det her er jo meget bedre, jeg bestræber mig på at holde meta-referencer ude af billedet. Regner vi ikke med, at det kommende forløb hedder - triumfernde tilbage til Lambo-kontoret, men Frödin sidder dér og beder hende henvende sig til Bossen - Bossen antyder at hun er fyret på gråt papir - Jess truer ham med at få Mor til at fyre ham - Mor vil ikke, de ypper kiv - Jessicka påbegynder sin dannelsesrejse ?
--Daimi sep 15. 2009, 20:12 (UTC)
Det lød egentlig lidt som børnesangen "Husbonden sender Lasse ud..." --Daimi sep 15. 2009, 20:13 (UTC)
Vi får helt sikkert brug nogle flashbacks. Man kan diskutere om det var nødvendigt at forklare i "Blinkende Lygter" hvorfor personerne var blevet som de var. Det kan være en unødvendig psykologisering. Folk har et eller andet sted lov til at være som de er...de har også lov til at blive klogere.
Jeg holder meget af "BL", og det kan være at det bare er mig, men de dér flashbacks synes jeg ikke fortæller en døjt om noget. Bliver Allan Fischer glad for guns fordi hans ven skød sig selv? Ulrich kan jeg nogenlunde følge (hvilket forældrepar). Laa Kies forstår jeg decideret ikke, men jeg undrer mig over at Lars Kaalund stiller op til at sige een replik (Og... Anders...). Djarnis-drengen er jeg også nogenlunde med på.
I Festen klarede de ærterne ved at lade de forskellige tale over sig ind imellem (Helge, Kokken, Dyrholm osv). --Daimi sep 15. 2009, 20:32 (UTC)
Det er jo derfor vi diskuterer det psykologiske plot. Men alt behøver jo ikke at blive forklaret. Det er jo en metode til at finde ud af om personerne vil fremstå troværdige. I filmen kan man derimod godt lave nogle spørgsmåltegn og så efter behov prøve at give et svar. Jeg skal jo have skrevet en mor-scene på et tidspunkt. Den behøver ikke at forklare en skid andet at det ikke er hos lillemor at Jessicka skal søge hjælp.
La scene d'Jesper Ashole
Du er god til at holde den der lakoniske tone inde i historien. Boss-scenen kunne godt være en kedelig mellemscene men får god tyngde af man inddrager stilkonsulenter. Den bygger også godt op til en mellemscene hvor hun går på nogle jernbaneskinner. Til gengæld er det ikke verdens længste retssag...Men nu står der jo højt og tydeligt storyboards foroven. Det er sgide svært at tegne på en wiki.(Gud ved hvem der fandt på at den frække dreng i Hancock skulle sige asshole med fransk accent)
Lakoni har afgjort været eet af mine stikord. Jeg bruger bare det mere Ole Chr. Madsen/Nikolaj Arcel-agtige udtryk "Snappy Dialogue". Du berøer noget af det jeg også har betænkeligheder omkring, og det vil jeg om lidt vise med en graf.
Jeg kan godt lide at give kunstigt åndedræt til døde ord såsom gripomenuser
--Daimi sep 21. 2009, 17:47 (UTC)
Som det meget smukt ses her, så bliver vi ved med at bygge lidt spænding op, hvorefter den nedbrydes... Jeg skal ikke sige hvad mine berregniner er taget efter! Dog kan mna sige, at hvise man tager det i det store perspektiv, så er det vi har indtil nu, måske bare dén solide start som snor sig langs bundlinjen...
--Daimi sep 21. 2009, 18:08 (UTC)
Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies.