|
|
Linje 1: |
Linje 1: |
| [[Fil:lærer.jpg|thumb|500px|Her ses en klassisk folkeskolelærer med de typiske pædagogiske hjælpemidler: Bogstavkortene, rullegardinskortene og den grønne tavle. Her ses ikke skyggen af en computer.]]'''Folkeskolelærer''' (''lat. homo erasmus montanus'') er en invasiv art. Den er en parasit som snylter på en værtsorganisme - homo sapiens, hvilket paradoksalt nok er dens forfader. Dens oprindelse menes at stamme fra [[Antikken]]s [[Grækenland]]. Om dagen tilbringer den sin tid med at høste blod fra andre menneskearters afkom. Den har udviklet en snedig teknik til at lokke børnene hen i de såkaldte "skoler", hvor selve blodsugningen finder sted. Taktikken er et af de mest ekstreme tilfælde af bedrag i naturen. Den har evnen til at mutere andre homo sapiens til homo erasmus montanus. | | [[Fil:lærer.jpg|thumb|500px|Her ses en klassisk folkeskolelærer med de typiske pædagogiske hjælpemidler: Bogstavkortene, rullegardinskortene og den grønne tavle. Her ses ikke skyggen af en computer.]]'''Folkeskolelæreren''' (''lat. homo erasmus montanus'') er en invasiv art. Den er en parasit som snylter på en værtsorganisme - homo sapiens, hvilket paradoksalt nok er dens forfader. Dens oprindelse menes at stamme fra [[Antikken]]s [[Grækenland]]. Om dagen tilbringer den sin tid med at høste blod fra andre menneskearters afkom. Den har udviklet en snedig teknik til at lokke børnene hen i de såkaldte "skoler", hvor selve blodsugningen finder sted. Taktikken er et af de mest ekstreme tilfælde af bedrag i naturen. Den har evnen til at mutere andre homo sapiens til homo erasmus montanus. |
|
| |
|
|
| |
|
Linje 39: |
Linje 39: |
| Der findes endnu mere uhyggelige racer end folkeskolelæren. Disse uhyggelige skabninger murer sig inde i en slags superskoler kaldet: [[efterskole]]r, [[højskole]]r og [[kostskole]]r. Man ved ikke meget om disse mærkelige mikro-samfund. Det eneste man med sikkerhed ved er, at de børn, der gennemlever en tid i en sådan skole, kommer ud forandrede. | | Der findes endnu mere uhyggelige racer end folkeskolelæren. Disse uhyggelige skabninger murer sig inde i en slags superskoler kaldet: [[efterskole]]r, [[højskole]]r og [[kostskole]]r. Man ved ikke meget om disse mærkelige mikro-samfund. Det eneste man med sikkerhed ved er, at de børn, der gennemlever en tid i en sådan skole, kommer ud forandrede. |
|
| |
|
| | |
| | == Se også == |
| | |
| | * [[Folkeskolelærer]] |
| | |
| | |
| | [[Kategori:Antropologi]] |
| [[Kategori:Navnløse personer]] | | [[Kategori:Navnløse personer]] |
| [[Kategori:Skoler i Danmark]] | | [[Kategori:Skoler i Danmark]] |
Versionen fra 12. feb. 2011, 19:36
Folkeskolelæreren (lat. homo erasmus montanus) er en invasiv art. Den er en parasit som snylter på en værtsorganisme - homo sapiens, hvilket paradoksalt nok er dens forfader. Dens oprindelse menes at stamme fra Antikkens Grækenland. Om dagen tilbringer den sin tid med at høste blod fra andre menneskearters afkom. Den har udviklet en snedig teknik til at lokke børnene hen i de såkaldte "skoler", hvor selve blodsugningen finder sted. Taktikken er et af de mest ekstreme tilfælde af bedrag i naturen. Den har evnen til at mutere andre homo sapiens til homo erasmus montanus.
Karakteristika
- Ligner en svag udgave af Homo Sapiens.
- Er dovent anlagt.
- Lever af øko-mad og -øl samt børneblod.
- Yngler kraftigt, blandt andet for at have en sikker adgang til fødekilde nummer et, børneblod.
Historie
Folkeskolelæreren stammer sandsynligvis fra de græske filosoffer(homo filosoffanus). Filosofferne er de første vi med sikkerhed ved, forsøgte at overbevise medlemmer af arten homo sapiens om, at det er smart at blive "klog". Et difust udtryk, der ikke er nogen almindelige mennesker der forstår. Det senere udviklingstrin er den katolske præst(homo homo), som i flere århundreder underviser børn i kundskaber inden for sprog, naturvidenskab, religion og pædofil homoseksualitet. Det sidste menes at være en misforstået rest af den græske frisindethed omkring seksualitet.
Op igennem middelalderen, mutterer arten kraftigt og mange nye underarter opstår. De fleste frigør sig helt for religion og seksuelt børnemisbrug. Fællestrækkene, der forbinder de forskellige racer er nu: Evnen til at bygge forskellige former for skoler, hvor børnene lokkes hen med løfter om muligheden for at blive "klog" og tørsten efter børneblod.
I moderne tid er den dominerende race af arten folkeskolelæreren (homo erasmus montanus). Denne race har udviklet et uhyggeligt våben. For at vinde stærkere dominans overfor værtsorganismen, lokker denne art almindelige homo sapiens til at træde ind i såkaldte seminarier. Her sker der en mutation, som gør de intetanende homo sapiens til homo eramsus montanus - folkeskolelærere. Måden menneskene lokkes ind i de såkaldte seminarier er et løfte om længere ferier og gode arbejdstider. En nektar som alle homo sapiens - og i særdeleshed danske medlemmer af arten - ikke kan modstå.
Fremtid
Forskerne er meget uenige om hvorvidt den invasive art, homo erasmus montanus, er en trussel eller en gevinst for samfundet.
Kritikerne peger på, at børnene får bivirkninger af blodsugningen som eksempelvis "tæsk i skolegården", "ADHD", "lektier" (en særdeles pinefuld tilstand for børn) og "ekskursioner". Det er ikke tilfældigt, at ordet minder om det engeslske excecution. Der er rapporteret om flere tilfælde hvor børn har mistet livet eller fået traumer af den ekstreme døgnblodsugning, der finder sted her. Og deres allervigtigste argument: Der bliver flere og flere af dem!
Fortalerne siger, at vores børn bliver bedre til at regne, læse, stave, snakke forskellige sprog, løse komplicerede forsker- og ingeniøropgaver. De lærer meget om samarbejde, når de bliver udfordret i et miljø, hvor de får lov til at arbejde sammen om at løse forskellige opgaver.
Et overvejende flertal af befolkningen lader til at være villige til at løbe risikoen. Mange siger: ”Det er jo også rart nok at være fri for børnene en gang i mellem. Og så er vi jo også fri for at opdrage dem selv, hele tiden.”
Ekstremer
Der findes endnu mere uhyggelige racer end folkeskolelæren. Disse uhyggelige skabninger murer sig inde i en slags superskoler kaldet: efterskoler, højskoler og kostskoler. Man ved ikke meget om disse mærkelige mikro-samfund. Det eneste man med sikkerhed ved er, at de børn, der gennemlever en tid i en sådan skole, kommer ud forandrede.
Se også
Bidragsydere:
Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies.