|
|
Linje 1: |
Linje 1: |
| == Dickslap == | | == Mærsk == |
|
| |
|
|
| |
|
| ''- Mærsk opkøbt af [[Mongoliet]]'' | | ''- Mærsk opkøbt af [[Island]]'' |
| I disse minutter er nyheden om at Mærsk er opkøbt af Mongoliet løbet ind til de danske nyhedsmedier. | | I disse minutter er nyheden om at Mærsk er opkøbt af Island løbet ind til de danske nyhedsmedier. |
| Den endelige pris er endnu ikke offentliggjort, men eksperter anslår at det estimerede beløb er omkring 18.374.777 [[Jomfru]]er. | | Den endelige pris er endnu ikke offentliggjort, men eksperter anslår at det estimerede beløb er omkring 800 [[Jomfru]]er. |
| Tidligere topchef [[Mærsk Mc-Kinney Møller]] menes at have fået en bonus på 90 procent af Jomfruerne, samt et døgn kort til 7-11. | | Tidligere topchef [[Mærsk Mc-Kinney Møller]] menes at have fået en bonus på 90 procent af Jomfruerne, samt et døgn kort til 7-11. |
|
| |
|
|
| |
|
| Tilbage i 1880 var begynde der at komme et faldende behov for lortetransport, så da Mr. Hr. hq. Maller meldte sig på banen med med ''Færgeselvskavet Sveendboorg'' kom der hurtig en god udvikling i gang med den fynske søtrafik. | | Tilbage i 1880 var begynde der at komme et stigende behov for vandtransport, så da Mr. Hr. Ap. Møller meldte sig på banen med med ''Færgeselvskavet Sveendboorg'' kom der hurtig en god udvikling i gang med den fynske søtrafik. |
| Lige fra starten blev det besluttet at det var et billigt alternativ at stille folk tæt sammen, så for at lave en hurtig og kost effektiv løsning på transportproblemet, fik Mr. Hr. Ap. Møller den ide at putte folk i containere. | | Lige fra starten blev det besluttet at det var et billigt alternativ at stille folk tæt sammen, så for at lave en hurtig og kost effektiv løsning på transportproblemet, fik Mr. Hr. Ap. Møller den ide at putte folk i containere. |
| - Det blev dog hurtigt klart at det ikke var den mest effektive metode da der ikke var lufthuller, og firmaet skiftede til fra passager transport til transport af almene vare, så som kul, og frosne [[får]]. | | - Det blev dog hurtigt klart at det ikke var den mest effektive metode da der ikke var lufthuller, og firmaet skiftede til fra passager transport til transport af almene vare, så som kul, og frosne [[får]]. |
Linje 14: |
Linje 14: |
| Firmaet har siden den gang udviklet sig til et større national firma som har udviklet en naturlig og i følge mange, lidt [[gene|irriterende]] kompetance at bygge operahuse rundt omkring. | | Firmaet har siden den gang udviklet sig til et større national firma som har udviklet en naturlig og i følge mange, lidt [[gene|irriterende]] kompetance at bygge operahuse rundt omkring. |
|
| |
|
| Pr dags dato sidder mærsk på omkring 457 af det danske FFA, da det også er derfor at [[Anders Fogh Rasmussen|Anders Fjog]] snakker Mr. Hr. hq. Møller efter røven, i sådan grad at selv [[Tony Blair|Tony Blhææær]] ville blive bleg. | | Pr dags dato sidder mærsk på omkring 80 af det danske BNP, da det også er derfor at [[Anders Fogh Rasmussen|Anders Fjog]] snakker Mr. Hr. Ap. Møller efter munden, i sådan grad at selv [[Tony Blair|Tony Blhææær]] ville blive bleg. |
|
| |
|
| Pr 1734 | | Pr 2006 |
| Flytter Mærsk dagligt op mod 6702 kontainere rundt på hele kloden. | | Flytter Mærsk dagligt op mod 80 kontainere rundt på hele kloden. |
| Mærsk har over 400 special skibe som kan udføre special opgaver som f.eks... Container flytning. | | Mærsk har over 400 special skibe som kan udføre special opgaver som f.eks... Container flytning. |
| Mærsk har 37347 ansatte i [[Irak]] [[Sammen]]. | | Mærsk har 56 ansatte i [[Danmark]] [[alene]]. |
|
| |
|
|
| |
|
| [[kategori]]: Hash misbrug og mikkel og guldkortet. | | [[kategori:Multinationale selskaber, der udleder giftigt affald på Harboøre tange]] |
Mærsk
- Mærsk opkøbt af Island
I disse minutter er nyheden om at Mærsk er opkøbt af Island løbet ind til de danske nyhedsmedier.
Den endelige pris er endnu ikke offentliggjort, men eksperter anslår at det estimerede beløb er omkring 800 Jomfruer.
Tidligere topchef Mærsk McKinney Møller menes at have fået en bonus på 90 procent af Jomfruerne, samt et døgn kort til 7-11.
Tilbage i 1880 var begynde der at komme et stigende behov for vandtransport, så da Mr. Hr. Ap. Møller meldte sig på banen med med Færgeselvskavet Sveendboorg kom der hurtig en god udvikling i gang med den fynske søtrafik.
Lige fra starten blev det besluttet at det var et billigt alternativ at stille folk tæt sammen, så for at lave en hurtig og kost effektiv løsning på transportproblemet, fik Mr. Hr. Ap. Møller den ide at putte folk i containere.
- Det blev dog hurtigt klart at det ikke var den mest effektive metode da der ikke var lufthuller, og firmaet skiftede til fra passager transport til transport af almene vare, så som kul, og frosne får.
Firmaet har siden den gang udviklet sig til et større national firma som har udviklet en naturlig og i følge mange, lidt irriterende kompetance at bygge operahuse rundt omkring.
Pr dags dato sidder mærsk på omkring 80 af det danske BNP, da det også er derfor at Anders Fjog snakker Mr. Hr. Ap. Møller efter munden, i sådan grad at selv Tony Blhææær ville blive bleg.
Pr 2006
Flytter Mærsk dagligt op mod 80 kontainere rundt på hele kloden.
Mærsk har over 400 special skibe som kan udføre special opgaver som f.eks... Container flytning.
Mærsk har 56 ansatte i Danmark alene.