Utallige gange har jeg istedet for Det Du Ikke Vidste været ved at skrive Det Som Ingen Ved! Jeg tror jeg har nået at stoppe mig selv hver gang.
--Daimi sep 3. 2009, 16:26 (UTC)
Jeg skulle lige se hvem som kom først. Men historien er at ham som leverer de herlige personbeskrivelser har ikke vist sig siden. Der er nogle skribenter her som bare kommer ind af døren og leverer et (1) gigantisk cum-shot...og så viser de sig aldrig igen jvnf. f.eks Verdenshistorien...
Det må være rystende for hende/ham at se hvorledes hans/hendes mærkværdige oplæg om forskellige (a)typiske parforhold, er blevet til noget der er godt halvvejs i første sæson, og skrevet med en forvrængende, men dog troværdig (på en måde) og dybt komisk pen.
Det er lige før jeg tror jeg var i biografen at se DSIV, jeg er lidt usikker på om det var dén, eller een som hedder Kandidaten.
--Daimi sep 3. 2009, 17:00 (UTC)
Jeg kan bare huske at Det Onde U var på nippet til udslette det hele. Det er s'gu også noget mærkeligt noget med deres forhold til hår og pels. Senere fandt DJ ud af at det kunne være en parodi på noget fantasy-litteratur, som ligger et godt stykke under min kulturelle horisont. At jeg så personligt finder nye sider af mig selv er jo rart og jeg ville gerne unde andre samme fornøjelse, men der gælder samme som når man skal være sjov. Man er nødt til at skære ind til benet og hvis det ikke er nok så må man jo bare bruge nogle godt brugte klicheer. Jeg synes den sidste blev helt vellykket. Den kvindelige bilsælger som både sælger bil og er i gang med at køre en stakkels pige i døden. Jeg forstiller mig en Ditte Hansen eller Ellen Hillingsøe spille hende.
Haha. Perfekt castet! Er det her tænkt som et tv-film/serie- eller film-manuskript? For så burde man da næsten benytte danske aktørre...
--Daimi sep 3. 2009, 17:43 (UTC)
Der er jo til en hel film, som hedder "Den kvindelige bilsælger". Når fart lige pludselig ikke er et salgsargument træder den kvindelige multi-orgasme i stedet.
--Daimi sep 4. 2009, 13:23 (UTC)
Nu er det jo os der bestemmer på Spademanns. Der kan jo ske det at der dukker en birolle op som der er meget mere kød på - jeg mener hvem fanden går og har bedemænd langt ude i ørkenen som venner (og Cedric og Amardillo - hvad fanden går de rundt og laver til hverdag). Da jeg og Kurtadam prøvede at introducere Bonnie og Blake lavede vi den fejl at lave nogle alt for sort-hvide karakterer som enten var onde eller underdanige. Vi spærrede dem med andre ord inde i langtidsbondagekassen (The Gimp) fra starten. Du kan bare udvikle bilsælgersken. Det er bare lidt svært når soapen handler om parforhold. Er der en mand i bilsælgerskens liv når hun omgiver sig med bøsser på sit arbejde? Det er lidt svært at tro, især da hun stadig er på arbejde, efter No. 1 er gået hjem fra arbejde og på druk. Hun kan være lesbisk, men hvordan fanden ser hendes partner ud?..... Men det er stadig os der bestemmer, så hvis vi have "Den retfærdige Lamborghini-sælgerske" med i endnu et afsnit...så gør vi det!
Bilsælgersken blev meget forsømt i den falliske fase af sit liv, især af faderen som via sit alkoholmisbrug og vellidte status i gastronomimiljøet fjernede meget af det fokus som ellers burde være tilfaldet Ellen. Hun har aldrig kendt sin faktiske moder, og dén person som hun stadig de sjældne gange de ses kalder "mor" er som sådan rar og flink, men det er bare ikke det samme... Alt dette har medført at hun er meget berøringsangst og egentlig har svært ved at lade folk komme hende nær, dette har dog ikke forhindret hende i, at ejakulere sig frem til en god position som bilsælger.
Dog har manglende indgreb fra forældrene under individuations-processen sat sine spor, hvilket har gjort hende til den tilsyneladende forkvaklede sjæl som omgiver sig med homofile undersøtter og som ikke kan finde sig en mand, skønt hun vælter sig i dem, som vi kende den dag i dag.
Jung, Freud og Familiejournalens novelleindslag
Nææ, hun er bare bilsælger. Jeg mener ikke at hun er forkvaklet. Hendes pointe med at kvinder elsker det liv som følger i kølvandet på en prestigebil er pædagogisk forsvarlig. Nike valgte jo ikke Ford-forhandleren eller Toyota-forhandleren. Bøsser og bilsælgere må betragtes som en joke opfundet til at forklare at de ikke tændte på kvindelige seksuelle tilnærmelser. Den var ikke strengt nødvendig. Derimod ånder Nike lettet op fordi hun ser en kvinde og tror den er hjemme. Hvorfor gør hun det? Hendes list tager jo udgangspunkt i hendes egne fordomme om bilsælgere - at det er bar mænd hele bundtet.
Nike er synderen fordi hun først skal ud i en ørken for at forstå bilsælgerens dilemmaer ved at blive fragtet hjem i en kiste. Sex er stadig salgsargumentet, som var det en mand som prøvede at sælge til en mand. Sika mener også at de første 10 år behøver hun kun at bruge sin seksualitet og ikke være saglig. Det er jo derfor at bilsælgersken er spændende. Jeg synes ikke hun er speciel rigid, men jeg kan stadig ikke se hvad der venter hende når hun kommer hjem. Der kunne man sagtens udnytte de fordomme der ligger i en Lamborghini-livsstil og lade hende komme hjem til et kollektiv eller en mor som ernærer sig som prostitueret. Kvindelig ejakulation - lyder spændende. Har set noget på redtube og vidz.dk der ligner (aah det var bare en pige der led af inkontinens). Hvis du vil have lavet en brugersignatur vil jeg godt hjælpe dig med hvordan man laver tidsstempel etc.
Tja. Vi er jo nogle som er blevet flasket op med moderbindinger og faderopgør gennem dansk film de seneste femten års tid. Arven, Festen, Mads Mikkelsen-Pusher, Gaven, Mifunes, Okay osv.
Hvad angår dette stempel har jeg ingen anelse om hvorledes det dur, det ville da være godt at vide. Så kan jeg jo prøve at fifle med det, en dag jeg får lyst og idé.
(Jeg er næsten overbevist over at denne kvindelige ejakulation eksisterer et sted derude...)
--Daimi sep 4. 2009, 21:28 (UTC)
Men hør det er da ikke nogen dårlig ide at lave endnu en road-movie med Ellen Hillingsøe som "Den retfærdige Lamborghini-sælgerske". Så er det noget med at sætte sig ned at beskrive de "øer" hun skal besøge på sin odyssé. Målet er så enten en mand som vil elske hende eller en højere bevidsthedstilstand. Og så er der lige det med bilen. I charlott & charlotte var det en Mercedes Cabriolet skænket af Ove Sprogøe som startede historien for alvor.
Lav et design og skriv så {{{1}}} der hvor datoen skal være.
Åh ja, Charlot og Charlotte... Og Ellen Hllingsø, og Ove Sprogøe som dronning Ingrid... Så vidt jeg erindrer måtte de skifte bil mange gange. Blandt andet på grund af Preben Kristensen som John-Teddy, Isa Holm, Bondo-Baard og Tommy Kenter.
Idéen er så absolut ikke dum, Faster-Ferie! Der kører nogle brudstykker af ddiv rundt i mit sind her for tiden, måske får jeg fæstnet det ned!
--Daimi sep 4. 2009, 21:43 (UTC)
Langt hen ad vejen
Nåmen så må jeg spørge om noget: hvorfor søger direktricen vejen? Hvad er det for en hændelse der får hende til at søge visdommen på vejen. Er det noget Stein Bagger-agtigt noget eller får hun en forudanelse? Er det en bestemt hændelse i den anden ende af kontinentet (der kan man jo altid tage flyveren?). Det var vist det der hed "the point of no return", da jeg havde dansk i latinskolen. Jeg kunne i øvrigt godt tænke mig en Vince Vega-type som altid sidder på lokum når der sker noget afgørende i historien.
Hun skal i hvert fald enten have nogle i hælene eller nå noget vigtigt, så er man sikret fremdrift af en vis art. Og hvis vi skal redefinere roadmovien skal det jo nok ikke være politiet. Et vigtigt aspekt er jo også om hun skal alene afsted. Hvis hun er alene bliver det bådes sværre at lave morsommeligheder og personudvikling. Hun kunne eventuelt være på vej væk fra nogle islændinge og Niels Anders Thorn sammen med Søren Pilmark (men han bruger jo kun tog...), Ulrich Thomsen og kufferten fra Pulp.
Man kunne også lade det referre til forskellige aktuelle begivenheder, klassiske spadistiske artikler og dansk kulturarv. Som du selv siger er vi spademænd jo herre over os selv og derfor uden egentlig ansvar. Hvis det bliver noget lort går vi bare ligesom Vladimir og Kennedy efter "Stjerner uden Hjerner" (nu vi snakker dansk kulturarv) og benægter at det her nogensinde har eksisteret.
Hun kører vel ikke gennem det ganske rige blot for at få et dyt i bamsen. Men det er vel også mærkeligt om hun ved hvad hun leder efter inden hun kører afsted?
--Daimi sep 6. 2009, 19:59 (UTC)
Måske tager hun afsted for at få et dyt i bamsen (af Søren Poppe og Signe Svendsen). Men grundet en masse ting ender hun med at opnå en større forståelse af livet
--Daimi sep 6. 2009, 20:01 (UTC)
Langt hen ad vejen(output)
Det ved jeg ikke. Havde Stein Bagger politiet i hælene i sin egen personlige roadmovie. Jeg mener at en logisk fortsættelse af hendes arrangement med at sende lamborghini-lifestyle-wannabees ud i ørkenen - der må logistikken kikse på et eller andet tidspunkt med fatale konsekvenser (Død tøs). Hun klarer frisag hos retssystemet (Hun fører selv sin sag med de gode talegaver) men følelsen af skyld overmander hende da hun får indsigt i hvem det er hun har slået ihjel.....og konsekvensen bliver et eller andet pilgrimsmål som måske kan give hende den fred hun behøver. Det er så noget psykologisk som sikrer den fremdrift du efterlyser. Det der er roadmoviens rigtige gode styrke er at folk jo altid ender et andet sted end det de havde regnet med.
I øvrigt kan vi godt art-directe den her så meget så det ligner enhver anden filmpremiere med flashbanner, kendte skuespillere på rollelisten, henvisning til digital pamflet lavet i DTP-program. En af hypets hemmeligheder ligger mange gange i den seriøsitet man kan se i markedsføringen så vi i bedste fald kunne få kendte mennesker til at dukke op til en premiere på en film som ikke findes. Det er helt hundrede at vi inviterer den kendte jetset-dronning - hun bliver ikke inviteret så meget længere.
Det lyder jo godt, hittepåsom må man da sige du er. Gu' ved om man kan lokke Ellen selv til at skrive en pro- eller epilog, et forord eller måske indspille replikkerne, så folk synkront med at de læser kan høre hvorledes Ellen har valgt at tolke sine replikker.
Jeg tænker, at hvis hun kører ud på en moderne pilgrimsfærd, hvad finder hun så til sidst? Vi kan vel næsten ikke tillade os at give hende hvad hun søger. Skulle hun kører ud for at komme tættere på sig selv, og så opdage at det ikke var særlig rart at være dét?
Hun søgte meningen med livet, men måtte tage sig til takke med det før omtalte dyt i bamsen.
Har vi andet at skele til end Charlott og Charlotte, og De Største Helte (instrueret af en mand som jo i de seneste år har fået folk til at dukke op selvom der jo dybest set ikke var nogen film)?
--Daimi sep 7. 2009, 05:53 (UTC)
Man kan ihvertfald fortsætte castingen. Jeg ved ikke hvordan man får en film ind på imdb.com...skal man oprette et lille filmselskab først? jeg kunne godt tænke mig hvis Peter Frödin spillede No. 1. Derudover tror jeg ikke at Ellen behøver flere kendte skuespillere, så vi må have fat i skuespillerkataloget. Jeg kunne især godt lide da Lars von Trier lod Ingolf David spille død "Riget" på et tidspunkt hvor han var død i virkeligheden.
For enden af vejen: Nej det er jo dér vi skal være kreative. Jeg synes jo et eller andet sted hendes kynisme holder vand. Det er jo kun fordi at hun personligt bliver slået ud af kurs at hun må på pilgrimsrejse. Det kunne jo være som konen i muddergrøften at da hun står foran Gud og spørger om meningen med livet så plumper hun lige ned i gul Lamborghini i Syndicato.
Det eskalerende sidste afsnit af Riget II er rigtig godt, og Ingolf David var en interessant og uventet skræmmende Døden. Ellen står for mig som perfekt til at spille en udadtil kynisk, stilet og tjekket kvind i 40'erne, hvilket hun da også tit har gjort. Jeg ved ikke om internet movie database tager imod den her slags fiktive film.
Peter Frödin har jo nærmest fuldt mig hele livet igennem Bullerfnis, Far mor og Blyp, Lex, Klatten og Det Brune Punktum. Især Lexen mener jeg er vigtig for dansk humor.
Hvis vi skal have en usympatisk mor, må førstevalget være Solbjørg Højfeldt eller Susse Wold. Skal vi have en eftertænksom og indadvent eenspænder har vi Ulrich Thomsen. Den døde tøs kan være Nanna Birk Larsens kroplægger Julie Ølgaard.
Som dommeren Ellen behændigt og elegant taler sig fra en straf er sværrere... Vi må gå ud fra at det er en mand, hvad jeg umiddelbart får ind er John Hahn eller Olaf Ussing (som jo godt nok var homofil) men begge er jo døde. Paul Hüttel er en mulighed.
--Daimi sep 7. 2009, 16:01 (UTC)
...men mange karaktere forestiller jeg mig vil stå bedre uden et kendt ansigt
--Daimi sep 7. 2009, 16:03 (UTC)
Jeg synes forslagene er gode. Jeg prøver at stille en casting op til del 1 med det der ligger før hendes vejtur. Jeg synes Ulrich er god men har Ellen ikke fortjent Festen alene den her gang. Julie Ølgaard er helt klart købt på stedet. Susse er notorisk. Har lige set alle Sengekant-filmene. Hvis vi kunne få Birthe Tove, Susanne Jagd og Anne Birgit Garde hevet ud af mølposen.
Birte Tove (fyldt 60)er lige så smuk som dengang og driver efter sigende Søllerød Loppemarked http://birtetove.dk . Det var som om at hun gled for hurtigt ud af det gode selskab pga. at hun blev berømt på sit Tina Dickow-udseende/krop på trods af hun var en glimrende skuespiller. Mon ikke hun kunne overtales. Hun passer godt ind i sammenhængen.
Oh shit. Lars von Trier har været der. Hun var med i begge afsnit af Riget som sygeplejerske. Er vi i gang med at skrive von Triers nye film for ham.
Hun må jo have een eller andet at bekende sig følelsesmæssigt til, så folk fatter hvad der foregår når hun pludselig kører ud i verden.
Hvis ikke Frödins No. 1 kan bruge til dette, må hun have en veninde. Jeg har bare meget svært ved at udforme denne veninde, en sådan rolle har brug for en kändiz for at være interessant. Charlotte Munck? Lotte Andersen? Susanne Storm? Trine Pallesen? Rikke Louise Anderson?
Paprika-Iben-Sidse-fløjen tror jeg vi skal holde os fra. Det kan hurtigt blive for utroværdigt. Jeg så personligt gerne Jens Albinus, Lars Bom og Martin Buch dukke op undervejs. Buchs Rugnstedmand er jo en elskværdig skikkelse.
Et billigt trick er, at lade os høre hvad Ellen tænker. Dette kan gøres mere eller mindre absktrakt selvfølgelig. I "The Life and Death of Peter Sellers" slipper de eksempelvis for at spille sig frem til en masse psykologi fordi nogle af personerne træder ud af det hele ind i mellem.
--Daimi sep 7. 2009, 16:47 (UTC)
Jeg vidste godt at Birthe Tove medvirkede i Riget, og var også lige ved at skrive det! Lars von Trier er (ud over os på Spademanns) og Christoffer Boe den eneste innovative og nytænkende danske filmmand siden Carl Theodor. Så hvorfor ikke plukke et par af hans mange påfuglefjer?
--Daimi sep 7. 2009, 16:50 (UTC)
Jeg prøvede lige at tjekke om han havde lavet en roadmovie - ded haer han intj. Jeg mangler at se Dogville. Det er vel kun Lars som kan få Ellen Hillingsøe til at sidde halv afklædt med mensesblod i trusserne og fråde ud ad munden og erkende at hun har nået "The point of no return". Kan vi ikke lige få Lars von Trier til at oprette en bruger på Sp....... - nå han har én i forvejen.
Dogville er superflot. Og manuskriptet må nok siges at være hans bedste. Jeg har selv set dem alle pånær Mandalay, men den ligger klar til at sætte i afspilleren een af dagene. Det siges at Nicole Gedekidman genoptager rollen som Grace i den sidste USA-film, det er måske også hvad der skal til for at den ikke bliver et kommercielt flop ligesom Mandalay.
Jeg kan godt lide dine idéer med Thomas kraftedme Bo og Bjerne Henriksen, de udgjorde vist også et makkerpar i een eller anden film med Babett engang. Jeg ved at Paw Henriksen spiller betjent i Anna Phil. Een ting må jeg lige have slået på plads. Er vores heltinde (som jeg foreslår vi kalder endten (Linika/Liberty) Jones eller Jessicka Veil) en helt eller antihelt?
--Daimi sep 7. 2009, 17:20 (UTC)
Jeg forestillede mig en stærk person og en dummepeter og på en eller måde er de jo den inddirekte årsag til at Julie Ølgaard må lade livet nok engang.
Jeg har repeteret Dogville og Breaking the waves, som jeg kan udenad. Trier bruger vel to svage kvinder som møder tonsvis af ondskab. Jeg mener vi har med en grundlæggende stærk kvinde at gøre men hendes kontrol-gen bliver udfordret. Derfor må hun blive bragt i nogle situationer hvor hun ikke kan anvende sin handelsskolelogik til en skid. F.eks hun kløjs i det fordi hun er nødt bede nogle lesbiske hjemløse om husly. Jeg kan ikke svare dig helt på dit spørgsmål. Hendes logik siger sikkert fra starten at det er - ligesom hendes biler - en reservedel i hende selv som skal skiftes ud. Men hvis hun også er rusten indvendig. Hvad så?
Jessicka Veil er købt. Liberty Jones er en sort kvinde synes jeg....(slavenavn)
For satan da Frode, vi er jo ved at lave symboler som en anden Jan Sonnergaard! Vi må have mere bilsymbolik, og tænk på hvad Veil er engelsk for. Det kan de danske universiteter få megen glæde af når vi en gang bliver færdige!
--Daimi sep 7. 2009, 17:59 (UTC)
Så må du til at vælge en bil til pigen. Hendes Lamborghini kører hurtigt men ikke særligt langt på literen (hold da op flere symboler!). Kan vi finde en sexet bil med gode roadmovie egenskaber uden at det bliver en firhjulstrækker...det kunne det selvfølgelig også da den kan beskytte hende.
Jeg har et stort tomt rum inde i mig, det er der min viden om biler burde befinde sig. Mit bedste bud må være een eller anden form for Folkevognsconvertible. Det er muligt at den ikke imponerer Mariann, men jeg øjner en chance for den!
--Daimi sep 7. 2009, 18:21 (UTC)
Egentlig er hun også ligeglad. Folkevognen er også dejligt kontinentneutral, når det nu er, vi af en eller anden grund har danske skuespillere til at køre rundt i en ørken. Jeg går ud fra No.1 overtager driften. Vi skal vel også nå til en konsensus om hvilken visdom der ligger gemt i den tvetydige titel, da den på en eller anden måde guider os frem mod konklusionen på filmen.
Er det noget med:
- Langt hen ad vejen går vi ensomme gennem livet. Det er kun udseendet af vores bil som gør forskellen.
- Man kan komme langt hen ad vejen hvis man virkelig vil.
- Langt henne ad vejen ligger det vi søger.
Titlen er jeg særligt glad for at have fundet på.
Vi vælger med andre ord lyset for enden af vejtunnelen, håbet og retfærdigheden. Det lægger den vel egentlig også op til. Ikke nogen Larssicistisk gru og blodsudgydelse i sidste scene.
Idioterne, Dancer in the Dark, Breaking the Waves, Dogville, Riget II og Antichrist er nogle af de bedste slutnigner i verden! Den optimale slutning vil nok være tydligere ind mod slutningen. Trier endte selv Direktøren... med at nedgøre publikum og komediegenren. Det er nok ikke løsningen her...
Jessicka Veil
Er det bare mig, eller harmonerer det bare ikke den måde jeg har stavet Jessicka på? Jeg har tilføjet et par pointer til listen
--Daimi sep 7. 2009, 20:34 (UTC)
Det ved jeg ikke. Det er lidt skævt. Det skal det vel også være.
Det giver i al fald mulighed for alternative navne såsom Sicka, Jess, Jessi og Miss Veil.
Det er interessant hvordan det her tager form. En anderledes opstandelse end den første serie. Man kommer langt med brainstorming! Jeg forestille mig at du ligesom nynner de første par takter, og så falder jeg ind (så er tonelejet lagt). I mellemtiden vil jeg bestræbe mig på at forfatte en episode af DDIV omhandlende Louisa og Scott. Og selvfølgelig stadig være stærkt indvoldveret i denne VW-Saga.
Crememesse
--Daimi sep 7. 2009, 20:44 (UTC)
Juhuu, endelig skriver Daimi på sæbeoperaen.
Nåmen, det her er også en lidt anden måde at arbejde på i stedet for lagkagemetoden, hvor den ene replik skal overtage den anden i en lind strøm. Her er der også et forsøg på at styre scenerne. Jeg tror netop at det er derfor at roadmovien går hen og bliver sjov. På et eller andet tidspunkt er Forrest Gump færdig med at løbe... når tingene igen giver mening og kameraet eleverer og zoomer ud.
Så skal man bare huske at have nok løse ender til 2'eren.
Jeg antager ikke at det her vil kører over flere sæsoner? Det er et godt projekt, men eenmandskarakterdrevede serier holder maksimalt fra fire til ti episoder.
Jeg har forsøgt at finde nogle ting til efterretning:
- Hvornår begynder Jessicka at angre sin ugerning?
- Hvordan forholder No. 1 sig til Jessicka efter retsagen?
- Er angeren grunden til at hun kører ud i verden, eller er det noget med sin afsked fra jobbet?
Muligvis vil spørgsmålene bliver besvaret under selve manuskriptskrivningen...
Kunne iøvrigt se at selveste Jan Sonenrgaard har været inde at læse sin egen artikel og forsøgt at slette billedet. Hvis han kommer igen, må vi lokke ham til at skrive et par DDIV afsnit! Og hvis han nægter sender vi Caspar Michael efter ham!
--Daimi sep 8. 2009, 13:22 (UTC)
Jeg har tænkt lidt over det.
Hun har i følge mig intet at angre. Hun kunne jo ikke vide at den slappe skede som også skulle ud og køre med høj hastighed havde sukkersyge. Men det er jo noget med hendes generelle indstilling til hendes kunder. Hvorfor må kønne unge piger ikke få lov til at leve i overhalingsbanen. Hvorfor er det kun forbeholdt mænd? De drømme hun tilfører the LLW's er af seksuel karakter. Jeg har antydet en gensidig jalousi mellem mor og datter.
Jeg kunne f.eks. godt tænke at hun mødte en lille pige på sin odyssé, der kunne få hende i moder-rollen - én som både kunne græde og kunne stille Jessicka til ansvar for hendes sygelige trang til at organisere hele verdenen. Og ja jeg kunne godt se et forløb hvor det udviklede sig til at Ellen Hillingsøe sad og græd - ikke fordi hun angrede men fordi hun aldrig havde prøvet det før.
No. 1 havde tydeligvis en lidt passiv tilgang til sine kunder. Han har jo en mulighed for at vokse når han er ude af hendes skygge. I ddiv så vi at han trods alt var i stand til at sige hvad han følte overfor hende og han har jo trods alt lade sig ansætte i samme firma. Jeg mener han er neutral. Grunden til han drikker når han er frustreret er noget i ham selv. Han er virkeligheden nok hendes eneste ven og så også hendes livline tilbage til firmaet...men ja, det kunne sagtens være en mulighed at han slog hånden af hende og gav hende skylden for hans egen utilstrækkelighed, men vel noget i stil med: "Du skal endelig ikke anstrenge dig at vise dig her igen. Tingene kører helt som det plejer. Du har rigtig nok fortjent en laaaaaang orlov."
Lysten til at flygte opstår fordi hun har nået the point of no return. Hendes måde at flygte på er selvfølgelig i en bil og så kan vi jo ikke undvære de klamme motelscener.Vi må skære endnu længere ind til benet og finde ud af hvad det er for nogen drømme hun har forsømt, samtidig med at hun sidder og fortolker sine kunders drømme. Er det drømmen om frihed...er der et shangri-la? Er det noget med mænd? Tjaah, hun ser jo ikke ligefrem uappetitlig ud. Måske har aldrig mødt en intellektuel som kunne hende give vellystig sex og et nyt verdensbillede.
Det der bliver udfordringen bliver at udvikle nogle lige så interessante karakterer, som giver hende det modspil hun har brug for. Nu kan jeg lige pludselig godt se Ulrich i en rolle.