|
|
Linje 17: |
Linje 17: |
|
| |
|
| {{Supercitat1|Det er det værste jeg nogen sinde har oplevet!|Anders|Netto}} | | {{Supercitat1|Det er det værste jeg nogen sinde har oplevet!|Anders|Netto}} |
| | [[Fil:AndersBondo2.jpg|thumb|300px|right|'''Nej!''' - Det er dog det værste jeg nogen sinde har hørt!]] |
| ===Samfundsfag=== | | ===Samfundsfag=== |
| I [[samfund]]sfag har Anders vist sig at være en kapacitet ud over det sædvanlige. Det lykkedes her at for ham, at lære eleverne hvorledes den danske samfundsorden - specifikt det som kaldes "[[Den Danske Model]]" - var gældende når der skulle forhandles til de offentligt ansattes gunst, men at en "Lock out"<ref>Den må du selv finde i ordbogen, eller gætte dig til hvad er?</ref> var "det værste der kunne ske på arbejdsmarkedet".<br> | | I [[samfund]]sfag har Anders vist sig at være en kapacitet ud over det sædvanlige. Det lykkedes her at for ham, at lære eleverne hvorledes den danske samfundsorden - specifikt det som kaldes "[[Den Danske Model]]" - var gældende når der skulle forhandles til de offentligt ansattes gunst, men at en "Lock out"<ref>Den må du selv finde i ordbogen, eller gætte dig til hvad er?</ref> var "det værste der kunne ske på arbejdsmarkedet".<br> |
Linje 22: |
Linje 23: |
|
| |
|
| ===Idræt=== | | ===Idræt=== |
| | Som faglærer i idræt, har Anders gjort det til en sand mærkesag, at man altid skal springe over, hvor gærdet er lavest. Nu er Anders jo ikke ligefrem et fysisk pragteksemplar, men at hoppe over, træde vande eller lave rygsvømning, er da trods alt noget, som man kan gøre uden de store armbevægelser. |
|
| |
|
| ==Fagforeningstiden== | | ==Fagforeningstiden== |
| {{Faktaboks|Lidt om løn og arbejdstid|I følge lønstatistikken tjener en lærer 357.000,- kr. om året. Som leder af Danmarks Lærerforening, formand for KTO, Formand i Lærernes Centralorganisation og FTF-K, bestyrelsesformand i Lån og Spar bank og formand for Lærernes Pension, så tjener Anders beskedne 1.100.000.<br>Anders er matematiklærer, og ville måske kunne regne ud, at hvis en lærer arbejder "i gennemsnit 42 timer om ugen", så burde Anders i gennemsnit arbejde 18,48 timer i døgnet. Ugens 7 dage.<ref>Det har vi nemlig lært i skolen - sådan <u>kan</u> man godt regne det ud. Æv bæv!</ref>}} | | {{Faktaboks|Lidt om løn og arbejdstid|I følge lønstatistikken tjener en lærer 357.000,- kr. om året. Som leder af Danmarks Lærerforening, formand for KTO, Formand i Lærernes Centralorganisation og FTF-K, bestyrelsesformand i Lån og Spar bank og formand for Lærernes Pension, så tjener Anders beskedne 1.100.000.<br>Anders er matematiklærer, og ville måske kunne regne ud, at hvis en lærer arbejder "i gennemsnit 42 timer om ugen", så burde Anders i gennemsnit arbejde 18,48 timer i døgnet. Ugens 7 dage.<ref>Det har vi nemlig lært i skolen - sådan <u>kan</u> man godt regne det ud. Æv bæv!</ref>}} |
|
| |
|
| | Siden [[2007]] har Anders ikke passet et almindeligt arbejde som lærer, men har i stedet<ref>Helt uegennyttigt selvfølgelig.</ref> været fuldtidsfrikøbt som <s>pamper</s> fagforeningsboss og forhandlingsleder. Det giver således fin mening, når Anders i medierne ofte refererer til at "i min matematikklasse...". Det er så den klasse, han ikke har set noget til siden dengang, og som formodentlig må forlade skolesystemet, mens Anders passer sit andet arbejde i [[København]]. |
|
| |
|
| ==Det værste er...== | | ==Det værste er...== |
| | I følge Anders, så er [[alting|alt]]! "det værste han har set/hørt/oplevet/været udsat for". Det bliver selvfølgelig lidt trættende at høre på i længden, men når man ikke har noget, der kan bruges i en slåskamp, så kan man da optræde oprigtigt indigneret. Offerrollen er jo ikke opfundet for sjov. |
|
| |
|
| ==Hvad var det lige med den konflikt?== | | ==Hvad var det lige med den konflikt?== |
|
| |
|
| | - Ja - det forstår vi heller ikke helt. |
|
| |
|
| ==Noter== | | ==Noter== |
| <references/> | | <references/> |
| {{Under konstruktion}}
| | |
| [[Kategori:Personer som børn kan lide]] | | [[Kategori:Personer som børn kan lide]] |
| [[Kategori:Mediemennesker]] | | [[Kategori:Mediemennesker]] |
Versionen fra 22. apr. 2013, 22:02
Anders Bondo Christensen (eller "Den Store Leder" eller blot "Den Kære Leder") er en folkeskolelærer, der iklædt usmagelig stil en sweater og et par sygekassebriller, har gjort det til sin fornemste pligt, at sige "Nej!" til al forandring, samt at optræde med et generelt indigneret ansigtsudtryk, mens han skyder skylden på "Den Danske Model".
|
|
Det er den værste artikel jeg nogen sinde har set!
|
|
|
Anders om enhver artikel - i virkeligheden.
|
Anders er født 16. marts 1959 et sted i omegnen af Silkeborg, og har folkeregisteradresse ved Sønderborg. Den nylige ophævelse af Stavnsbåndet, har dog gjort, at Anders befinder sig en del i København, hvor Helle Thorning-Schmidt forsøger at jage ham ud fra. Privat er Anders gift, og er far til Terkel (Ham fra Terkel i Knibe og Terkel i Ribe).
Lærertiden
Indtil 2007 fungerede Anders som lærer på en skole i Nordslesvig. I sin lærertid har han haft følgende linjefag:
Matematik
I matematiktimerne lærte Anders eleverne, hvorledes at et regnestykke kunne give et på forhånd givet resultat, simpelthen ved at justere lidt på tallene over linjen. Det er enormt nyttigt, når man skal regne ud, hvorledes en lærer med 6 ugers sommerferie plus efterårs-, jule-, vinter- og påske-ferie, har en arbejdsuge på 42 timer. Selv når vedkommende forlader arbejdspladsen hver dag senest kl. 14.00, og kommer prustende ind af døren om morgenen kl. 8.15.
Det magiske ved dette regnestykke, er at man kan kalde det for "forberedelsestid" at læreren går i Netto, for der er jo masser af tal, der kan bruges i en kommende matematiktime. Desuden risikerer han her at møde en forældre, og så går der dobbelt tid ind på timeregnskabet, da læreren i dette tilfælde vil kunne skrive "forældremøde" på arbejdstidsopgørelsen.
Det havde Anders ikke kunne klare, hvis han ikke var så god som matematiklærer.
|
|
Det er det værste jeg nogen sinde har oplevet!
|
|
|
Anders om Netto
|
Samfundsfag
I samfundsfag har Anders vist sig at være en kapacitet ud over det sædvanlige. Det lykkedes her at for ham, at lære eleverne hvorledes den danske samfundsorden - specifikt det som kaldes "Den Danske Model" - var gældende når der skulle forhandles til de offentligt ansattes gunst, men at en "Lock out"[1] var "det værste der kunne ske på arbejdsmarkedet".
Desuden så kunne Anders regne ud, at når man som lærer havde at gøre med et antal elever[2], så var man de facto leder. Og når man er leder, så kan man selv vurdere og fordele ressourcerne, og indblanding fra andre ledere er "utidig" og ja - "Det værste jeg nogen sinde har oplevet!" - i følge Anders.
Idræt
Som faglærer i idræt, har Anders gjort det til en sand mærkesag, at man altid skal springe over, hvor gærdet er lavest. Nu er Anders jo ikke ligefrem et fysisk pragteksemplar, men at hoppe over, træde vande eller lave rygsvømning, er da trods alt noget, som man kan gøre uden de store armbevægelser.
Fagforeningstiden
Siden 2007 har Anders ikke passet et almindeligt arbejde som lærer, men har i stedet[4] været fuldtidsfrikøbt som pamper fagforeningsboss og forhandlingsleder. Det giver således fin mening, når Anders i medierne ofte refererer til at "i min matematikklasse...". Det er så den klasse, han ikke har set noget til siden dengang, og som formodentlig må forlade skolesystemet, mens Anders passer sit andet arbejde i København.
Det værste er...
I følge Anders, så er alt! "det værste han har set/hørt/oplevet/været udsat for". Det bliver selvfølgelig lidt trættende at høre på i længden, men når man ikke har noget, der kan bruges i en slåskamp, så kan man da optræde oprigtigt indigneret. Offerrollen er jo ikke opfundet for sjov.
Hvad var det lige med den konflikt?
- Ja - det forstår vi heller ikke helt.
Noter
- ↑ Den må du selv finde i ordbogen, eller gætte dig til hvad er?
- ↑ I dette regnestykke: Mere end én.
- ↑ Det har vi nemlig lært i skolen - sådan kan man godt regne det ud. Æv bæv!
- ↑ Helt uegennyttigt selvfølgelig.
Bidragsydere:
Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies.