|
|
Linje 3: |
Linje 3: |
|
| |
|
| == Luftwaffe's historie == | | == Luftwaffe's historie == |
| | [[Fil:H.Gørring.jpg|thumb|200px| [[Hermann Gøring]] for en sjælen gangs skyld på arbejde. Her hilser han på ukendt mand.]] |
| Historien bag luftwaffe's tilblivelse er lang og kedelig, derfor har jeg tilladt mig at undlade visse deltager, så hvis du ønsker at få hele historien bag luftwaffe bedes du besøge følgende hjemmesidde: [[nørd|www.luftwaffe-porn.de]].<br /> | | Historien bag luftwaffe's tilblivelse er lang og kedelig, derfor har jeg tilladt mig at undlade visse deltager, så hvis du ønsker at få hele historien bag luftwaffe bedes du besøge følgende hjemmesidde: [[nørd|www.luftwaffe-porn.de]].<br /> |
| Det hele startede i 1947 eller ca. der omkring (helt korrekte årstal er ikke så vigtigt i denne hensende), da der var krig i [[europa]] - nemelig [[første verdenskrig]]. [[pølse|Tyskerne]], som på daværende tidspunkt var i krig med det meste af verden med undtagese af [[San Marino]], havde opbygget sig en fin flåde af fly - nemelig helle 9 styks. De tyske fly gjorde et så godt stykke arbejde i krigen (med hvad ved jeg ikke), at mange af de tyske piloter blev verdenskendte, idet der blev skrevet store artikler om dem i andkendte internationale tidsskrifter såsom [[Lokal Avisen Thyborøn]], [[Strike-Avisen]] og ikke mindst [[Søndags Krydsogtværs]] (der i øvrigt meget atypisk sin tid udkom hver [[søndag]] undtagen [[langfredag]] og andre helligdage i forbindelse med korsfæstelse af guddommelige skikkelser). De mest kendte piloter i det tyske luftvåben under [[første verdenskrig]] var; [[Manfred von Richthofen]] bedre kendt som ''den [[røde baron]]'' og ''[[Adolf Hitler|Satan's]] tygge hjælper'' bedre kendt som [[Hermann Gøring]]. Disse to herre er kendt for at have opfundet, det at flyve i cirkler, hvilket virkelig var en revolutionerende opfindelse, da man før hen kun kunne flyve ligeud. Hvis man fremover ikke kunne finde vej, eller nærmere præcis hvis ens [[kone|GPS]] ikke lige kunne finde vej, så kunne man bare flyve i cirkler indtil [[GPS]]-signalet kom igen, og på den måde burde det altså ikke være muligt at fare vild. Det er dog i nyere tid blevet påvist at piloter sagtens kan fare vild på trods af cirkel-flyvnings-teknikken. I en test foretaget af [[Mahmoud Ahmadinejad]] viste det sig nemlig, at på 10 forskellige overflyvninger mellem [[Theran]] og [[Disney Land]] formåede bagagen at havne i [[Zimbabwe]], hvilket tydelig beviser, at [[pilot]]erne tydeligvis stadig ikke fatter cirkel-teknikenn <br /> | | Det hele startede i 1947 eller ca. der omkring (helt korrekte årstal er ikke så vigtigt i denne hensende), da der var krig i [[europa]] - nemelig [[første verdenskrig]]. [[pølse|Tyskerne]], som på daværende tidspunkt var i krig med det meste af verden med undtagese af [[San Marino]], havde opbygget sig en fin flåde af fly - nemelig helle 9 styks. De tyske fly gjorde et så godt stykke arbejde i krigen (med hvad ved jeg ikke), at mange af de tyske piloter blev verdenskendte, idet der blev skrevet store artikler om dem i andkendte internationale tidsskrifter såsom [[Lokal Avisen Thyborøn]], [[Strike-Avisen]] og ikke mindst [[Søndags Krydsogtværs]] (der i øvrigt meget atypisk sin tid udkom hver [[søndag]] undtagen [[langfredag]] og andre helligdage i forbindelse med korsfæstelse af guddommelige skikkelser). De mest kendte piloter i det tyske luftvåben under [[første verdenskrig]] var; [[Manfred von Richthofen]] bedre kendt som ''den [[røde baron]]'' og ''[[Adolf Hitler|Satan's]] tygge hjælper'' bedre kendt som [[Hermann Gøring]]. Disse to herre er kendt for at have opfundet, det at flyve i cirkler, hvilket virkelig var en revolutionerende opfindelse, da man før hen kun kunne flyve ligeud. Hvis man fremover ikke kunne finde vej, eller nærmere præcis hvis ens [[kone|GPS]] ikke lige kunne finde vej, så kunne man bare flyve i cirkler indtil [[GPS]]-signalet kom igen, og på den måde burde det altså ikke være muligt at fare vild. Det er dog i nyere tid blevet påvist at piloter sagtens kan fare vild på trods af cirkel-flyvnings-teknikken. I en test foretaget af [[Mahmoud Ahmadinejad]] viste det sig nemlig, at på 10 forskellige overflyvninger mellem [[Theran]] og [[Disney Land]] formåede bagagen at havne i [[Zimbabwe]], hvilket tydelig beviser, at [[pilot]]erne tydeligvis stadig ikke fatter cirkel-teknikenn <br /> |
Versionen fra 23. aug. 2013, 14:54
Luftwaffe (eller "De Flyvende Vafler" som det lidt løst kan oversættes til på dansk) er en betegnelse for det tyske luftvåben under 2. verdenskrig. Luftwaffe var leder af den lettere buttede Hermann Göring, og var symbolet på tyskland's storhed (i hvert fald i følge Adolf Hitler. I nyere tid har Luftwaffe dog mistet denne fine titel som tyskalnd's stolthed til grænsehandel, swingerklubber og ikke mindst titlen som naboer til Joseph Fritzl.
Luftwaffe's historie
Historien bag luftwaffe's tilblivelse er lang og kedelig, derfor har jeg tilladt mig at undlade visse deltager, så hvis du ønsker at få hele historien bag luftwaffe bedes du besøge følgende hjemmesidde: www.luftwaffe-porn.de.
Det hele startede i 1947 eller ca. der omkring (helt korrekte årstal er ikke så vigtigt i denne hensende), da der var krig i europa - nemelig første verdenskrig. Tyskerne, som på daværende tidspunkt var i krig med det meste af verden med undtagese af San Marino, havde opbygget sig en fin flåde af fly - nemelig helle 9 styks. De tyske fly gjorde et så godt stykke arbejde i krigen (med hvad ved jeg ikke), at mange af de tyske piloter blev verdenskendte, idet der blev skrevet store artikler om dem i andkendte internationale tidsskrifter såsom Lokal Avisen Thyborøn, Strike-Avisen og ikke mindst Søndags Krydsogtværs (der i øvrigt meget atypisk sin tid udkom hver søndag undtagen langfredag og andre helligdage i forbindelse med korsfæstelse af guddommelige skikkelser). De mest kendte piloter i det tyske luftvåben under første verdenskrig var; Manfred von Richthofen bedre kendt som den røde baron og Satan's tygge hjælper bedre kendt som Hermann Göring. Disse to herre er kendt for at have opfundet, det at flyve i cirkler, hvilket virkelig var en revolutionerende opfindelse, da man før hen kun kunne flyve ligeud. Hvis man fremover ikke kunne finde vej, eller nærmere præcis hvis ens GPS ikke lige kunne finde vej, så kunne man bare flyve i cirkler indtil GPS-signalet kom igen, og på den måde burde det altså ikke være muligt at fare vild. Det er dog i nyere tid blevet påvist at piloter sagtens kan fare vild på trods af cirkel-flyvnings-teknikken. I en test foretaget af Mahmoud Ahmadinejad viste det sig nemlig, at på 10 forskellige overflyvninger mellem Theran og Disney Land formåede bagagen at havne i Zimbabwe, hvilket tydelig beviser, at piloterne tydeligvis stadig ikke fatter cirkel-teknikenn
Nogle år senere - imellem første verdenskrig og anden verdenskrig - stod Adolf Hitler så og manglede nogle flyvemaskiner til et lille projekt han stod og fiflede med. Han satte opgaven ud til udlicitering, og et par måneder efter stod Adolf Hitler så med den mest moderne og det største luftvåben i tyskland's historie. Han ansatte Hermann Göring til at holde styr på flyene, som bl.a. indebar modeller såsom Messerschmitt Bf 109, Junkers Ju 88 og boeing 777. Det var under Hermann Göring at betegnelsen luftwaffe blev indført om det tyske luftvåben, primært fordi betegnelse air force ikke duede, idet størstedelen af den tyske-befolkning ikke talte engelsk men derimod tysk. Hermann var egentlig en dårlig leder, og befandt sig sjælendt på luftwaffe-hovedkontoret, derimod gik størstedelen af Hermann Göring's arbejdsdag med at stjæle kunst-værker fra diverse jøder, hvilket egentlig havde været en af Hermann's store fritidsinteresser igennem en længere periode. Her skal dog påpeges, at Hermann Göring havde en lidt anden definition af begrebet " at være en jøde", da Hermann's definition ikke indebar noget med religiøs overbevisning. Derimod var man ifølge Hermann's definition en jøde, hvis man var i besiddelse af et fint/værdifuldt kunst-værk. Når det så er sagt, så var Herman god til at uddelegere arbejde i luftwaffe, og han havde derfor hyret nogle meget kompetente folk til bl.a. træning af piloterne, såsom B.S. Christiansen og Dolph. Da anden verdenskrig endelig brød ud havde tyskland derfor en veltrænet og velsmurt dræber-maskine, der havde lært alt om krigsførelse i luftrummet.
Luftwaffe's midler og mandskab
Ud over de mange Junkers-maskiner og Messerschmitt-maskiner som luftwaffe var i besiddelse af, så fik luftwaffe også tildelt en masse ny-udviklede maskiner i slutningen af krigen. Her kan eksempel nævnes V-1, som var verdens første dronefly, dvs. et selvstyrende fly. Det er måske lidt overdrevet at kalde V-1 for et fly, idet det nok snare var flyvende bomber, men disse bomber var i hvert fald forklædt som fly for at narre fjenden.
GREAT SUCCES
Bidragsydere:
Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies.