|
|
Linje 2: |
Linje 2: |
|
| |
|
|
| |
|
| '''Milli Vanilli''' var et [[tysk]] [[Lars Lilholt Band|''crossover'' homo-popband]], som havde sin faste [[død]]srute på [[Bodega|berverdingerne]] i [[Hamborg]]s [[luder]]kvarter ''Skt. Pauli'', hvor især ''Reperbahn'' var et yndet [[spil]]le[[sted]] for [[Jesus|Robert]] [[Pi]]latus og [[Neger|Fabrice]] [[Mor]]v[[an]], som skrev ''alle'' [[tekst]]er og [[mus]]ik selv (de syede også alt deres [[tøj]] [[selv]], og de havde mange, nye, fine diplomer fra [[univers]]iteter i [[fem]] [[gal]]akser). Desværre brød [[ingen]] sig om [[de]]res [[musik]], og det var først da de fandt på det såkaldte ''playback'', hvor scenekunstneren ''mimer'' til en [[plade]], at de opnåede en [[mode]]rat [[succes]]. De [[let]]tjente [[penge]] forsvandt dog hurtigt ned i [[kloak]]kerne i ''[[Al]][[to]]na'', og i dag kender [[man]] kun ''Milli Vanilli'' som en [[eufemisme]] for ''plagiarisme'', ''copycatting'' og [[Kopi|''make-believe'']]. | | '''Milli Vanilli''' var et [[tysk]] [[Lars Lilholt Band|''crossover'' homo-popband]], som havde sin faste [[død]]srute på [[Bodega|berverdingerne]] i [[Hamborg]]s [[luder]]kvarter ''Skt. Pauli'', hvor især ''[[Reb|Reperbahn]]'' var et yndet [[spil]]le[[sted]] for [[Jesus|Robert]] [[Pi]]latus og [[Neger|Fabrice]] [[Mor]]v[[an]], som skrev ''alle'' [[tekst]]er og [[mus]]ik selv (de syede også alt deres [[tøj]] [[selv]], og de havde mange, nye, fine diplomer fra [[univers]]iteter i mindst [[fem]] [[gal]]akser). Desværre brød [[ingen]] sig om [[de]]res [[musik]], og det var først da de fandt på det såkaldte ''playback'', hvor scenekunstneren <s>faker den</s> ''mimer'' til en [[Cd|plade]], at de opnåede en [[mode]]rat [[succes]]. De [[let]]tjente [[penge]] forsvandt dog hurtigt ned i [[kloak]]kerne i ''[[Al]][[to]]na'', og i dag kender [[man]] kun ''Milli Vanilli'' som en [[eufemisme]] for ''plagiarisme'', ''copycatting'' og [[Skuespil|''make-believe'']]. |
|
| |
|
| ==Milli Vanilli-prismodtagere== | | ==Milli Vanilli-prismodtagere== |
Linje 13: |
Linje 13: |
|
| |
|
| *[[Joan Ørting]] | | *[[Joan Ørting]] |
| *[[Milena|Milli Penkovilli]] | | *[[Milena|Milli Penkovillic]] |
| *[[Stein Bagger]] | | *[[Stein Bagger]] |
| *[[1864]] | | *[[1864]] |
|
| |
|
| [[Kategori:Andet afskum]][[Kategori:Fænomener]] | | [[Kategori:Andet afskum]][[Kategori:Fænomener]] |
Nuværende version fra 3. nov. 2014, 01:35
I have always relied on the kindness of strangers
Milli Vanilli var et tysk crossover homo-popband, som havde sin faste dødsrute på berverdingerne i Hamborgs luderkvarter Skt. Pauli, hvor især Reperbahn var et yndet spillested for Robert Pilatus og Fabrice Morvan, som skrev alle tekster og musik selv (de syede også alt deres tøj selv, og de havde mange, nye, fine diplomer fra universiteter i mindst fem galakser). Desværre brød ingen sig om deres musik, og det var først da de fandt på det såkaldte playback, hvor scenekunstneren faker den mimer til en plade, at de opnåede en moderat succes. De lettjente penge forsvandt dog hurtigt ned i kloakkerne i Altona, og i dag kender man kun Milli Vanilli som en eufemisme for plagiarisme, copycatting og make-believe.
Milli Vanilli-prismodtagere
Bidragsydere:
Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies.