|
|
(16 mellemliggende versioner af 2 andre brugere ikke vist) |
Linje 15: |
Linje 15: |
| == Casting == | | == Casting == |
|
| |
|
| *Jessicka Veil....................Ellen Hillingsøe | | *Jessicka Veil....................[[Cecilie Frøkjær]] |
| *No. 1 (bror).....................Peter Frödin | | *No. 1 (bror).....................[[Peter Frödin]] |
| *Lamborghini-lifestyle-wannabe....Julie Ølgaard | | *Lamborghini-lifestyle-wannabe....Julie Ølgaard |
| *Cedric...........................Bjarne Henriksen | | *Cedric...........................Bjarne Henriksen |
| *Amardillo........................Thomas Bo Larsen | | *Amardillo........................Thomas Bo Larsen |
| *Direktricens mor.................Susse Wold | | *Direktricens mor.................Susse Wold |
| *Advokaten........................Paul Hüttel | | *Dommeren.........................Paul Hüttel |
| *Retsbetjenten....................Paw Henriksen | | *Retsbetjenten....................Paw Henriksen |
|
| |
|
Linje 29: |
Linje 29: |
| == Storyboard == | | == Storyboard == |
|
| |
|
| | | *<big>'''[[{{PAGENAME}}/Storyboards|Storyboards]]'''</big> |
| | ===Eksempler på scenarier=== |
|
| |
|
|
| |
|
Linje 38: |
Linje 39: |
| Scene: Jessickas og hendes overordende | | Scene: Jessickas og hendes overordende |
|
| |
|
| Efter Jessicka egenhændigt har forsvaret sin egen sag i landsretten med succes, bliver hun kaldt ind til en kammeratlig samtale med direktøren for der hele (Klaus Bondam/Jesper Asholt). Eftersom hun har fået ridser i lakken<ref>vi velter os i billige symboler her!</ref><ref>Det er stadig os som bestemmer</ref> og dermed ikke passer ind i det image man forsøger at skabe for tiden, får Miss Veil det bossen udtrykker som "et velfortjent break på ubestemt tid". Dette giver imidlertidigt Jessicka tid til at tænke over tingene... | | Efter Jessicka egenhændigt har forsvaret sin egen sag i landsretten med succes, bliver hun kaldt ind til en kammeratlig samtale med direktøren for der hele (KJesper Asholt). Eftersom hun har fået ridser i lakken<ref>vi velter os i billige symboler her!</ref><ref>Det er stadig os som bestemmer</ref> og dermed ikke passer ind i det image man forsøger at skabe for tiden, får Miss Veil det bossen udtrykker som "et velfortjent break på ubestemt tid". Dette giver imidlertidigt Jessicka tid til at tænke over tingene...<br /> |
| | Hendes bror No. 1 overtager driften af Lamborgini-forretningen og ser frem til noget mere lir specielt hos mændene. |
| | |
| | Scene: Mooooor! |
|
| |
|
| | Jessicka ser at selvom hun i følge retten er uden skyld så vender hendes støtter hende pludselig ryggen. Hun har mistet sin indre GPS. Hun søger sin mor(Susse Wold). Susse Wold(Mor) er sin høje alder til trods stadig til tilfældig sex med mænd og gigoloer. Der ligger et skel mellem mor og datter. Selv har hun altid været en luder og misundt at datteren har haft succes i arbejdslivet. Datteren har misundt mors lyst på mænd. Det kommer til konflikt mellem mor og datter, nu hvor moren øjner en svaghed i datterens panser. (Følelsesladet scene mellem mor og datter, som ikke bringer Jessicka tilbage på motorvejen) |
|
| |
|
|
| |
|
| <references/>{{ShareLink}} | | <references/>{{ShareLink}} |
| [[Kategori:Kærestebreve 2.0]] | | [[Kategori:Kærestebreve 2.0]] |
| | [[Kategori:Langt hen ad vejen]] |
Nuværende version fra 27. nov. 2015, 11:17
Langt hen ad vejen er en road-movie på projektstadiet. Den er inspireret af den teatralske kvindelige bilsælger i "Det du ikke vidste".
Artiklen her kan bruges til at udvikle:
- en liste over karakterer
- et plot
- et storyboard
- casting (danske skuespillere)
Daimi og Frode Fenis[1] er projektledere men du er velkommen til først at læse afsnittet om Nike og Sika i Det du ikke vidste og så komme med kreativt input.
Hvad output bliver er uvist - vi sidder stadig i forhandlinger med ålen om nogle detaljer.
Casting
- Jessicka Veil....................Cecilie Frøkjær
- No. 1 (bror).....................Peter Frödin
- Lamborghini-lifestyle-wannabe....Julie Ølgaard
- Cedric...........................Bjarne Henriksen
- Amardillo........................Thomas Bo Larsen
- Direktricens mor.................Susse Wold
- Dommeren.........................Paul Hüttel
- Retsbetjenten....................Paw Henriksen
Plot
Storyboard
Eksempler på scenarier
Scene: Jessicka kører en pige en lamborghini-lifestyle-wannabe i ørkenen
Jessicka har besluttet sig at give nok en pop-tøs en lærestreg. Cedric og Amardillo er underrettet som sædvanligt, men er for en gangs skyld ude til en begravelse og modtager ikke SMS'en. De opdager det først hvor Jessicka er nået tilbage til byen og prøver at komme i kontakt med hende på et tidspunkt hvor hun er i gang med at betjene en kändis eller en eller anden seriøs kunde. Alt for sent får hun at vide at Cedric og Amardillo er indisponeret. Hun tager den gule Lamborghini og stæser ud hvor hun finder pigen livløs. Tasken med hendes livsvigtige insulin ligger i en Luis Vuitton taske på bagsædet af Lamborghinien. I stedet for at fodre hende med insulin putter hun hende ind i LMBGH'en og ræser afsted til en skadestue i byen, hvor man kan konstatere hun er død af insulinchok.
Scene: Jessickas og hendes overordende
Efter Jessicka egenhændigt har forsvaret sin egen sag i landsretten med succes, bliver hun kaldt ind til en kammeratlig samtale med direktøren for der hele (KJesper Asholt). Eftersom hun har fået ridser i lakken[2][3] og dermed ikke passer ind i det image man forsøger at skabe for tiden, får Miss Veil det bossen udtrykker som "et velfortjent break på ubestemt tid". Dette giver imidlertidigt Jessicka tid til at tænke over tingene...
Hendes bror No. 1 overtager driften af Lamborgini-forretningen og ser frem til noget mere lir specielt hos mændene.
Scene: Mooooor!
Jessicka ser at selvom hun i følge retten er uden skyld så vender hendes støtter hende pludselig ryggen. Hun har mistet sin indre GPS. Hun søger sin mor(Susse Wold). Susse Wold(Mor) er sin høje alder til trods stadig til tilfældig sex med mænd og gigoloer. Der ligger et skel mellem mor og datter. Selv har hun altid været en luder og misundt at datteren har haft succes i arbejdslivet. Datteren har misundt mors lyst på mænd. Det kommer til konflikt mellem mor og datter, nu hvor moren øjner en svaghed i datterens panser. (Følelsesladet scene mellem mor og datter, som ikke bringer Jessicka tilbage på motorvejen)
- ↑ Det betyder at vi har lidt mere at skulle have sagt fordi vi fik ideen
- ↑ vi velter os i billige symboler her!
- ↑ Det er stadig os som bestemmer
Bidragsydere:
Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies.