|
|
(5 mellemliggende versioner af den samme bruger vises ikke) |
Linje 1: |
Linje 1: |
| [[Billede:Neil Diamond.jpg|thumb|Neil Diamond har du aldrig kunne sætte i bås. Han kunne gøre ting med en spolebåndoptager som ]]'''Neil Diamond''' (f. 1941) er en af de største spolebåndskunstnere der har været. Derfor har han aldrig solgt det store antal plader og har lige klaret sig pga. sit åbenlyse sangskrivertalent og ved at hjælpe organisten i den lokale synagoge i Brooklyn. | | [[Billede:Neil Diamond.jpg|thumb|Neil Diamond har du aldrig kunne sætte i bås. Han kunne gøre ting med en spolebåndoptager. Bl.a. var han den første som afspillede den bagfra]]'''Neil Diamond''' (f. 1941) er en af de største spolebåndskunstnere der har været. Derfor har han aldrig solgt det store antal plader og har lige klaret sig pga. sit åbenlyse sangskrivertalent og ved at hjælpe organisten i den lokale synagoge i [[Brooklyn]]. |
|
| |
|
|
| |
|
| == Neil får sin første spolebåndoptager == | | == Neil får sin første spolebåndoptager == |
| Som opvokset i en jødisk familie i New York var der intet mærkeligt i at blive musiker, men i stedet for at spille violin, cello eller klaver insisterede Neil på at ville spille på spolebåndoptager. | | Som opvokset i en jødisk familie i [[New York]] var der intet mærkeligt i at blive musiker, men i stedet for at spille [[violin]], [[cello]] eller [[klaver]] insisterede Neil på at ville spille på [[spolebåndoptager]]. |
|
| |
|
| Meget mod sin fars vilje fik han sin første spolebåndoptager i 1952 og allerede kort tid efter mestrede han teknikker som kun Beatles og Anders Fogh Rasmussen var i stand til at kopiere. Men desværre var der ingen som havde opdaget at båndoptageren var et instrument på lige nær nogle avangardister som [[Karl-Heinz Stockhausen]] og [[Else-Marie Pade]] (verdens første techno-musiker). | | Meget mod sin fars vilje fik han sin første spolebåndoptager i [[1952]] og allerede kort tid efter mestrede han teknikker som kun [[Beatles]] og [[Anders Fogh-Rasmussen]] var i stand til at kopiere. Men desværre var der ingen som havde opdaget at båndoptageren var et instrument på lige nær nogle avangardister som [[Karl-Heinz Stockhausen]] og [[Else-Marie Pade]] (verdens første techno-musiker). |
|
| |
|
| == Men, ak== | | == Men, ak== |
Nuværende version fra 2. dec. 2008, 09:05
Neil Diamond (f. 1941) er en af de største spolebåndskunstnere der har været. Derfor har han aldrig solgt det store antal plader og har lige klaret sig pga. sit åbenlyse sangskrivertalent og ved at hjælpe organisten i den lokale synagoge i Brooklyn.
Neil får sin første spolebåndoptager
Som opvokset i en jødisk familie i New York var der intet mærkeligt i at blive musiker, men i stedet for at spille violin, cello eller klaver insisterede Neil på at ville spille på spolebåndoptager.
Meget mod sin fars vilje fik han sin første spolebåndoptager i 1952 og allerede kort tid efter mestrede han teknikker som kun The Beatles og Anders Fogh-Rasmussen var i stand til at kopiere. Men desværre var der ingen som havde opdaget at båndoptageren var et instrument på lige nær nogle avangardister som Karl-Heinz Stockhausen og Else-Marie Pade (verdens første techno-musiker).
Men, ak
Desværre har Neil også en udmærket sangstemme og da interessen for guitaren tager over i 60'erne er han ikke længere interesseret i at videreføre sin spolebåndoptagerkarriere og....det skulle han aldrig ha' gjort nej han skulle ej. Der var for mange som havde fået samme ide bl.a. en anden lille jødedreng.
Hits
- Girl, you'll be a wombat, too
- Beautiful Toys
- Sing Song Blues
Bidragsydere:
Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies.