|
|
(18 mellemliggende versioner af en anden bruger ikke vist) |
Linje 1: |
Linje 1: |
| [[Billede:budandterence.jpg|thumb|500px|Bud Spencers højre hånd flimrer, da han blev fotograferet samtidig med at han lavede det internationale døvetegn for "[[Onani|Håndtrold]]".]] | | [[Billede:budandterence.jpg|thumb|500px|Bud Spencers højre hånd flimrer, da han blev fotograferet samtidig med at han lavede det internationale døvetegn for "[[Onani|Håndtrold]]".]] |
|
| |
|
| '''Bud Spencer & Terence Hill''' udgjorde makkerparret bag selve definitionen af ordene "''spaghettiwestern''", "''dårlig synkronisering''", "''forudsugelig handling''" og "''kultfænomen''". Handlingerne i deres utallige [[film]], kredsede som [[hoved]]regel omkring et uendeligt tyndt plot, hvor Bud Spencer dunkede folk oven i hovedet, medens Terence Hill slog dem i ansigtet mellem sine udbrud af drenget dovenskab. | | '''Bud Spencer & Terence Hill''' udgjorde makkerparret bag selve definitionen af ordene "''spaghettiwestern''", "''dårlig synkronisering''", "''forudsugelig handling''" og "''kultfænomen''". Handlingerne i deres mange [[film]], kredsede som [[hoved]]regel omkring et uendeligt tyndt plot, hvor Bud Spencer dunkede folk oven i hovedet, medens Terence Hill slog dem i ansigtet mellem sine udbrud af drenget dovenskab. |
|
| |
|
| Sammen lavede de to 20 film, hvoraf langt de fleste faktisk tjente sig selv ind temmelig mange gange (modsat dem Drew Barrymore lavede efter 2007). Ironisk nok, var deres ''bedste'' film, dem hvor de medvirkede hver for sig, f.eks. "''[[Romerriget|Quo Vadis]]''" (1951) med Bud Spencer, og "''[[Fremmedlegionen|March or Die]]''" (1977) med Terence Hill. De to sidstenævnte film er dog pisseligegyldige, i det store billede, da ingen af de herrer [[italien]]ere havde roller hvor de slog folk oven i hovedet, eller udviste drenget dovenskab. | | Sammen lavede de to 20 film, hvoraf langt de fleste faktisk tjente sig selv ind temmelig mange gange (modsat dem Drew Barrymore lavede efter 2007). Ironisk nok, var deres ''bedste'' film, dem hvor de medvirkede hver for sig, f.eks. "''[[Romerriget|Quo Vadis]]''" (1951) med Bud Spencer, og "''[[Fremmedlegionen|March or Die]]''" (1977) med Terence Hill. De to sidstnævnte film er dog pisseligegyldige, i det store billede, da ingen af de herrer [[italien]]ere havde roller hvor de slog folk oven i hovedet, eller udviste drenget dovenskab. |
|
| |
|
| ===Mere om den enkelte?=== | | ===Mere om den enkelte?=== |
Linje 12: |
Linje 12: |
|
| |
|
| [[Kategori:Kendte par]] | | [[Kategori:Kendte par]] |
| [[Kategori:Fænomener i 50erne]] | | [[Kategori:Fænomener i 70'erne]] |
| [[Kategori:Fænomener i 60erne]] | | [[Kategori:Fænomener i 80'erne]] |
| [[Kategori:Fænomener i 70erne]]
| |
| [[Kategori:Fænomener i 80erne]]
| |
Bud Spencer & Terence Hill udgjorde makkerparret bag selve definitionen af ordene "spaghettiwestern", "dårlig synkronisering", "forudsugelig handling" og "kultfænomen". Handlingerne i deres mange film, kredsede som hovedregel omkring et uendeligt tyndt plot, hvor Bud Spencer dunkede folk oven i hovedet, medens Terence Hill slog dem i ansigtet mellem sine udbrud af drenget dovenskab.
Sammen lavede de to 20 film, hvoraf langt de fleste faktisk tjente sig selv ind temmelig mange gange (modsat dem Drew Barrymore lavede efter 2007). Ironisk nok, var deres bedste film, dem hvor de medvirkede hver for sig, f.eks. "Quo Vadis" (1951) med Bud Spencer, og "March or Die" (1977) med Terence Hill. De to sidstnævnte film er dog pisseligegyldige, i det store billede, da ingen af de herrer italienere havde roller hvor de slog folk oven i hovedet, eller udviste drenget dovenskab.
Mere om den enkelte?
Læs: