|
|
(305 mellemliggende versioner af 52 andre brugere ikke vist) |
Linje 1: |
Linje 1: |
| <div style="float: right;margin:15px;background-color:#E0DDF6;"> | | [[Fil:Livetsstadier.jpg|right|400px]] |
| | |
| | {{citat|Livet starter efter de halvtres og slutter efter de fyrre|Anonym, 130 cm|livet}}<br /> |
| | '''Livet''' sidder ca. ved hofterne og ved at måle det kan man se hvor godt vi har/har haft det. |
| | |
| | Livet har to stadier overlivet og underlivet. |
| | |
| | |
| | == Livets stadier == |
| | [[Fil:Adams skabelse.jpg|thumb|500px|Her ses Michelangelos fortolkning af overlivet som besjæler underlivet.]] |
| | === Overlivet === |
| | Lige fra vi er små er vores sanseverden koncentreret om det der foregår i overlivet. Vi bruger tid foran spejlet for at justere andres opfattelse af os. |
| | |
| | Vi klæder os i forskelligt [[tøj]] hver dag og sørger for at rede vort [[hår]] og børste vores [[tænder]]. Af vores [[forældre]] får vi at vide at vi skal sove med hænderne over dynen fordi vi ikke fysisk er tilstrækkeligt udviklet til underlivet endnu. |
| | |
| | Det meste af livet er vores dagligdagsbevidsthed koncentreret om overlivet, men vores underbevidsthed udspringer fra underlivet. Som børn er vores underbevidsthed styret af de voksne der opdrager os. <br /> |
| | I meget få tilfælde bliver nogle af os introduceret for tidligt til underlivet af vores forældre og selv om det er strafbart bliver det mere og mere almindeligt, selvom underlivet er ringe udviklet. |
| | |
| | ===Underlivet=== |
| | |
| | I puberteten begynder vores sanseverden at nærme sig underlivet. Da det jo er tanker vi ikke før har haft føles de forbudte på trods af de resten af livet har væsentlig indflydelse på vores liv og succes i livet. |
| | |
| | I pigens tilfælde skal porten til underlivet sprænges ved [[mand]]lig penetration eller ved ualmindelig hård [[gymnastik]]. Fra da er alt forandret. Det er nu underlivet der styrer alle vores handlinger og transaktioner og også er det som grundlægger vores indkomst. |
| | |
| | Som [[standup]]-komiker kommer man ikke udenom at have et indgående kendskab til underlivet, da det som regel er voksne mennesker man underholder. |
| | |
| | ===Sammenhængen mellem penge og underlivet=== |
| | |
| | Ved at tilbyde sit underliv til andre kan man allerede der fastslå en vis bytte[[værdi]]. For pigernes vedkommende har den altid været størst hvor mænd altid har skulle transformere underlivets krav om til karriere, magt, indflydelse, for blive ved med at leve et tilfredsstillende underliv. |
| | |
| | Det er kun ganske få mænd som på trods af overnaturlige fysiske fortrin har fået et underliv forærende. Mens evnen til at tjene flere penge i gamle dage var forbundet med fertilitet er vores dages ligestilling en afgørende faktor for vores indkomst. Dvs. vores evne til at tilfredsstille andres underliv kan meget vel betyde en større indkomst. |
| | |
| | I de tilfælde hvor man prøver at prøver at forøge sin indkomst vha. [[lotto]], [[hest]]e, børshandel, [[bolig]]spekulation, berigelseskriminalitet etc. er der mange psykologer der vil hævde at der er et stærkt element af iboende underlivsrelaterede transaktioner forbundet med disse handlinger. |
| | |
| | ==Hvorfor er der ikke noget der hedder overlivet på dansk== |
| | |
| | Det er fordi forestillingen om overlivet er banal og uvedkommende. Ordet hverdagsbevidsthed er nok det der kommer nærmest. Det er i underlivet vores successer og forløsninger opstår som bliver til ny viden, udvikler os og får os til at føle os som individer. |
| | |
| | == Er underlivsnet farlige? == |
| | |
| | Ja, helt klart. Alt hvad der hindrer underlivet i at komme i fuld udfoldelse må betegnes som farligt og bare fordi man mærker lidt modstand ved penetration...pyt. Nedsunken livmoder skal efter planen afskaffes ved lov i stedet for et stabiliserende kirurgisk indgreb. |
| | |
| | == Livet som et spil == |
| | <div style="clear:both;float: right;margin:15px;background-color:#eee;"> |
| <table align="center" border="1" cellspacing="0" cellpadding="5" style="background-color:#E0DDF6;"> | | <table align="center" border="1" cellspacing="0" cellpadding="5" style="background-color:#E0DDF6;"> |
| <caption>'''Top 5'''</caption> | | <caption>'''Top 5'''</caption> |
Linje 10: |
Linje 53: |
| <td>121.000.000 $</td> | | <td>121.000.000 $</td> |
| </tr> | | </tr> |
| | |
| <tr> | | <tr> |
| <td>[[Ronald McDonald]]</td> | | <td>[[Ronald McDonald]]</td> |
Linje 15: |
Linje 59: |
| </tr> | | </tr> |
| <tr> | | <tr> |
| <td>[[Ea]]</td> | | <td>[[Lassie]]</td> |
| <td>55.000.000 $</td> | | <td>55.000.000 $</td> |
| </tr> | | </tr> |
Linje 21: |
Linje 65: |
| <td>[[Mogens Rubinstein]]</td> | | <td>[[Mogens Rubinstein]]</td> |
| <td>42.000.000 $</td> | | <td>42.000.000 $</td> |
| | </tr> |
| | <tr> |
| | <td>[[Gryndolph]]</td> |
| | <td>-999.999.999 $</td> |
| </tr> | | </tr> |
| </table> | | </table> |
| <i>Livet's top 5</i><br> | | <i>Livet's top 6</i><br> |
| (de 5 spillere af Livet, som har flest point)<br>(Sidst opdateret 28. jan. '07) | | (de seks spillere af Livet, som har flest point)<br>(Senest opdateret 30. feb. '2012) |
| </div> | | </div> |
|
| |
|
| '''Livet''' er en af de mest populære [[MMORPG]]'er i verden med over 6 milliarder [[deltager]]e på verdensplan. Livet er udviklet og markedsført af [[Gud]] og blev udgivet ca. 4000 år f.Kr.
| | På grund af den kompleksitet der er i livet er der folk som i stedet har valgt at beskrive livets som et spil |
| | som kun handler om at rage flest mulige materielle goder til sig, inden man dør. |
|
| |
|
| Spillet starter med at man bliver født, og så vokser man op og skal rage mest mulig materielle goder til sig, inden man dør.
| | Den, som har opnået den højeste Værdi-[[Score]] (VS), når man er [[Død|game over]], vinder spillet. En spillers VS er lig med det beløb, som spilleren ejer værdier for. |
|
| |
|
| Den, som har opnået den højeste [[score]], når man er [[game over]], vinder spillet. En spillers score er lig med det beløb, som spilleren ejer værdier for.
| | Spillet har dog en ''side quest'', som går ud på - mens man skraber værdier til sig - at være god imod omgivelserne. Man har således en Godheds-Score (GS), som med et tal på -5 til 5 angiver, hvor godt et menneske man er. Er man over 0, når man bliver ''Game Over'', lukkes der op for et ''Free Roaming''-kapitel kaldet [[Himlen]], mens der lukkes op for et andet ''Free Roaming''-kapitel, [[Helvede]], hvis man har under 0. Ligger man på præcist 0, afgøres sagen i [[Mellemjordsretten]]. |
|
| |
|
| Til spillet fås en manual (kaldet [[Biblen]]) til hvordan man spiller spillet hensigtmæssigt. Som alle andre manualer, så henvises der til den alle steder, men ingen har læst den. Den er også oversat til andre [[sprog]]. F.eks. kaldes den arabiske udgave [[Koranen]]. | | Til spillet fås en manual (kaldet [[Biblen]]) til, hvordan man spiller spillet hensigtsmæssigt. Som alle andre manualer, så henvises der til [[den]] alle steder, men [[ingen]] har læst den. Den er også oversat til andre [[sprog]]. F.eks. kaldes den arabiske udgave [[Koranen]]. |
|
| |
|
| =Tips= | | =Tips= |
| Der findes forskellige strategier for at maksimere ens egen score i forhold til ens modstandere. De 2 grundlæggende strategier er: | | Der findes forskellige strategier for at maksimere ens egen score i forhold til ens modstandere. De to grundlæggende strategier er: |
| | |
| | * At forøge din egen formue mest muligt og samtidigt forhindre de andre i at begrænse dig. Spillere med denne strategi kaldes [[liberalisme|liberalist]]er. |
| | * At formindske sine modstanderes formuer mest muligt ved at begrænse dem. Disse spillere kaldes [[socialist]]er. |
| | |
| | Aktive Game Masters i livet: |
| | |
| | Hvis du også er blevet opløftet, så skriv dig venligst på listen: |
| | <!-- Moderer jer venligst og brug jeres sunde fornuft kære børn. Tilføj for mange navne og vi bliver nødt til at fjerne listen. --> |
| | |
| | * [[Leif]] |
| | * [[Chuck Norris]] |
| | * [[B.S. Christiansen]] |
| | * [[Hende den lækre fra parallelklassen]] |
| | * [[Eric Schon]] |
| | * [[Din mor]] <br /> |
| | Den ikke længere aktive GM'er (nu afdøde) ([[Chuck Norris]]) kunne ikke lide, at der var andre GM'er, så han ændrede lige på antallet. Alle klager skal bringes til [[Chuck Norris]], men I skal dog ikke regne med at overleve en klage.<br /> |
| | |
| | * [[Leif]]s [[ven]], (ham der [[nabo]]en) |
| | * Bjarke Thomsen |
| | * Jesus |
| | * [[Hende den lækre fra parallelklassen]] |
| | * [[Katten]] |
| | * [[Munken]] |
| | * [[Bjørn Lomborg]] |
| | Hvis du ved at en GM ikke længere er aktiv, så flyt dem venligst til den rette liste. |
| | |
|
| |
|
| * Forøge sin egen formue mest mulig og forhindre de andre i at begrænse dig. Spillere med denne strategi kaldes [[liberalisme|liberalist]]er. | | == Snydekoder til livet == |
| * Formindske sine modstanderes formuer mest mulig ved at begrænse dem. Disse spillere kaldes [[socialist]]er.
| | note: mange af koderne resultere i du bliver dømt som "kriminel" hvilket kan sætte dig i Karentene for spillet i op til flere år (afhængig af den kode du har brugt) |
| | |
| | *Folk synes du er mærkelig-kode - Ryk dig i øreflipperne og syng det første vers af sangen "Johnny han var lige ved at blive sindssyg" af [[Poul Krebs]]. |
| | |
| | *Du dør i en fart-koden - hop ud fra en meget høj bygning, eller læg dig på en vej foran en damptromle. |
| | |
| | *Du kaster op-koden - Spis utroligt meget Daim eller Maoam. |
| | |
| | *Hurtige penge-koden - Find et våben i værktøjskassen såsom bat, hammer eller skruetrækker og tag hen til en tankstation. Herefter skal du true ekspedienten og han/hun vil automatisk give dig en masse penge - Kaachiing!!! |
| | |
| | *Gratis mad-koden - Du har brug for: En stor, fyldig jakke, en hat, et falsk overskæg og et par solbriller. Find en tilfældig araberkiosk eller grønthandler. Du skal sørge for at det er midt i myldretid når der er mange i butikken. Derefter skal du diskret putte varer ind under jakken. Når den er fyldt helt op, går du langsomt ud af butikken uden at nogen opdager dig. Du kan eventuelt sælge varerne tilbage til ekspedienten hvis han/hun er dum nok. |
| | |
| | Gud vil dog ikke røbe flere snydekoder, selvom han afslører. at der er over [[1.000]]. |
| | |
| | == Servere == |
| | Der er i øjeblikket syv servere i '''livet'''. Spillerne kalder dem "kontinenter". En af serverne er dog ganske ubrugt, da indgangsportene er vogtet af aggressive [[fugl]]e<ref>Og [[næbdyr]]</ref> med [[æg]] mellem benene. |
|
| |
|
| ==Se også== | | ==Se også== |
| * [[Død]] | | * [[Død]] |
| | * [[Second Life]] |
|
| |
|
| == Links == | | == Links == |
| [http://www.getafirstlife.com Livets hjemmeside] | | [http://www.getafirstlife.com Livets hjemmeside] |
| | | ==Fodnoter== |
| | <references /> |
| [[Kategori:Videnskab]] | | [[Kategori:Videnskab]] |
| [[Kategori:Rollespil]] | | [[Kategori:Rollespil]] |
| | [[Kategori:Samfundet]] |
| | [[en:Life (video game)]] |
|
| |
|
| [[en:Life]] | | [[ar:اصل الحياة]] |
| | [[ca:Vida]] |
| | [[de:Leben]] |
| | [[eo:Vivo]] |
| | [[es:Vida]] |
| | [[it:Vita]] |
| | [[ja:人生]] |
| | [[ko:삶]] |
| [[pl:Życie]] | | [[pl:Życie]] |
| | [[pt:Vida]] |
| [[ru:Жизнь]] | | [[ru:Жизнь]] |
| | [[sv:Livet]] |
| | [[th:ชีวิตออนไลน์]] |
Livet starter efter de halvtres og slutter efter de fyrre
Livet sidder ca. ved hofterne og ved at måle det kan man se hvor godt vi har/har haft det.
Livet har to stadier overlivet og underlivet.
Livets stadier
Overlivet
Lige fra vi er små er vores sanseverden koncentreret om det der foregår i overlivet. Vi bruger tid foran spejlet for at justere andres opfattelse af os.
Vi klæder os i forskelligt tøj hver dag og sørger for at rede vort hår og børste vores tænder. Af vores forældre får vi at vide at vi skal sove med hænderne over dynen fordi vi ikke fysisk er tilstrækkeligt udviklet til underlivet endnu.
Det meste af livet er vores dagligdagsbevidsthed koncentreret om overlivet, men vores underbevidsthed udspringer fra underlivet. Som børn er vores underbevidsthed styret af de voksne der opdrager os.
I meget få tilfælde bliver nogle af os introduceret for tidligt til underlivet af vores forældre og selv om det er strafbart bliver det mere og mere almindeligt, selvom underlivet er ringe udviklet.
Underlivet
I puberteten begynder vores sanseverden at nærme sig underlivet. Da det jo er tanker vi ikke før har haft føles de forbudte på trods af de resten af livet har væsentlig indflydelse på vores liv og succes i livet.
I pigens tilfælde skal porten til underlivet sprænges ved mandlig penetration eller ved ualmindelig hård gymnastik. Fra da er alt forandret. Det er nu underlivet der styrer alle vores handlinger og transaktioner og også er det som grundlægger vores indkomst.
Som standup-komiker kommer man ikke udenom at have et indgående kendskab til underlivet, da det som regel er voksne mennesker man underholder.
Sammenhængen mellem penge og underlivet
Ved at tilbyde sit underliv til andre kan man allerede der fastslå en vis bytteværdi. For pigernes vedkommende har den altid været størst hvor mænd altid har skulle transformere underlivets krav om til karriere, magt, indflydelse, for blive ved med at leve et tilfredsstillende underliv.
Det er kun ganske få mænd som på trods af overnaturlige fysiske fortrin har fået et underliv forærende. Mens evnen til at tjene flere penge i gamle dage var forbundet med fertilitet er vores dages ligestilling en afgørende faktor for vores indkomst. Dvs. vores evne til at tilfredsstille andres underliv kan meget vel betyde en større indkomst.
I de tilfælde hvor man prøver at prøver at forøge sin indkomst vha. lotto, heste, børshandel, boligspekulation, berigelseskriminalitet etc. er der mange psykologer der vil hævde at der er et stærkt element af iboende underlivsrelaterede transaktioner forbundet med disse handlinger.
Hvorfor er der ikke noget der hedder overlivet på dansk
Det er fordi forestillingen om overlivet er banal og uvedkommende. Ordet hverdagsbevidsthed er nok det der kommer nærmest. Det er i underlivet vores successer og forløsninger opstår som bliver til ny viden, udvikler os og får os til at føle os som individer.
Er underlivsnet farlige?
Ja, helt klart. Alt hvad der hindrer underlivet i at komme i fuld udfoldelse må betegnes som farligt og bare fordi man mærker lidt modstand ved penetration...pyt. Nedsunken livmoder skal efter planen afskaffes ved lov i stedet for et stabiliserende kirurgisk indgreb.
Livet som et spil
Livet's top 6
(de seks spillere af Livet, som har flest point)
(Senest opdateret 30. feb. '2012)
På grund af den kompleksitet der er i livet er der folk som i stedet har valgt at beskrive livets som et spil
som kun handler om at rage flest mulige materielle goder til sig, inden man dør.
Den, som har opnået den højeste Værdi-Score (VS), når man er game over, vinder spillet. En spillers VS er lig med det beløb, som spilleren ejer værdier for.
Spillet har dog en side quest, som går ud på - mens man skraber værdier til sig - at være god imod omgivelserne. Man har således en Godheds-Score (GS), som med et tal på -5 til 5 angiver, hvor godt et menneske man er. Er man over 0, når man bliver Game Over, lukkes der op for et Free Roaming-kapitel kaldet Himlen, mens der lukkes op for et andet Free Roaming-kapitel, Helvede, hvis man har under 0. Ligger man på præcist 0, afgøres sagen i Mellemjordsretten.
Til spillet fås en manual (kaldet Biblen) til, hvordan man spiller spillet hensigtsmæssigt. Som alle andre manualer, så henvises der til den alle steder, men ingen har læst den. Den er også oversat til andre sprog. F.eks. kaldes den arabiske udgave Koranen.
Tips
Der findes forskellige strategier for at maksimere ens egen score i forhold til ens modstandere. De to grundlæggende strategier er:
- At forøge din egen formue mest muligt og samtidigt forhindre de andre i at begrænse dig. Spillere med denne strategi kaldes liberalister.
- At formindske sine modstanderes formuer mest muligt ved at begrænse dem. Disse spillere kaldes socialister.
Aktive Game Masters i livet:
Hvis du også er blevet opløftet, så skriv dig venligst på listen:
Den ikke længere aktive GM'er (nu afdøde) (Chuck Norris) kunne ikke lide, at der var andre GM'er, så han ændrede lige på antallet. Alle klager skal bringes til Chuck Norris, men I skal dog ikke regne med at overleve en klage.
Hvis du ved at en GM ikke længere er aktiv, så flyt dem venligst til den rette liste.
Snydekoder til livet
note: mange af koderne resultere i du bliver dømt som "kriminel" hvilket kan sætte dig i Karentene for spillet i op til flere år (afhængig af den kode du har brugt)
- Folk synes du er mærkelig-kode - Ryk dig i øreflipperne og syng det første vers af sangen "Johnny han var lige ved at blive sindssyg" af Poul Krebs.
- Du dør i en fart-koden - hop ud fra en meget høj bygning, eller læg dig på en vej foran en damptromle.
- Du kaster op-koden - Spis utroligt meget Daim eller Maoam.
- Hurtige penge-koden - Find et våben i værktøjskassen såsom bat, hammer eller skruetrækker og tag hen til en tankstation. Herefter skal du true ekspedienten og han/hun vil automatisk give dig en masse penge - Kaachiing!!!
- Gratis mad-koden - Du har brug for: En stor, fyldig jakke, en hat, et falsk overskæg og et par solbriller. Find en tilfældig araberkiosk eller grønthandler. Du skal sørge for at det er midt i myldretid når der er mange i butikken. Derefter skal du diskret putte varer ind under jakken. Når den er fyldt helt op, går du langsomt ud af butikken uden at nogen opdager dig. Du kan eventuelt sælge varerne tilbage til ekspedienten hvis han/hun er dum nok.
Gud vil dog ikke røbe flere snydekoder, selvom han afslører. at der er over Tusind.
Servere
Der er i øjeblikket syv servere i livet. Spillerne kalder dem "kontinenter". En af serverne er dog ganske ubrugt, da indgangsportene er vogtet af aggressive fugle[1] med æg mellem benene.
Se også
Links
Livets hjemmeside
Fodnoter